اتمام پروژه سوادکوه ـ قائم‌شهر نیازمند اعتبار 160 میلیارد تومانی/ معدل مدیران استانی پایین است

18:10 - 09 آذر 1395
کد خبر: ۲۴۹۸۷۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه محور سوادکوه ـ قائم‌شهر حداقل 160 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا تعریض آن کامل و تا قائم‌شهر کشیده شود.
اتمام پروژه سوادکوه ـ قائم‌شهر نیازمند اعتبار 160 میلیارد تومانی/ معدل مدیران استانی پایین است
به گزارش گروه سیاسی ، علی ادیانی در جمع خبرنگاران شهرستان قائم شهر، با بیان اینکه تاکنون 47 جلسه علنی در مجلس برگزار شد، اظهار کرد: ارائه و تدوین طرح، سؤال از وزراء، تحقیق و تفحص از دستگاه‌های اجرایی کشور، تذکر آیین‌نامه‌ای و اخطار قانون اساسی و تذکر کتبی به سؤالات اجرایی کشور از جمله وظایف نمایندگان مردم در خانه ملت است.

وی افزود: درست است که شأنیت و خواست‌گاه نمایندگان برآمده از حوزه خاص است، اما رویکردشان ملی است و از اعتبار ملی، استانی و حوزه‌ای بهره‌مند هستند.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی به کارهای انجام شده در حوزه انتخابیه اشاره و تصریح کرد: در بحث گازرسانی منطقه سوادکوه 20 میلیارد تومان اعتبار از شرکت ملی گاز برای تکمیل پروژه گازرسانی در منطقه تخصیص یافت و در مناطقی که مشکل گاز دارند، همچون محور آلاشت، رجه، ورسک و لفور استفاده می‌شود.

این مسؤول به وضعیت جاده پر سر و صدای زیراب و شیرگاه اشاره کرد و گفت: 11 ماه به شرکت‌های درگیر پروژه ریالی پرداخت نشد و 52 میلیارد مطالبه داشته‌اند که با پیگیری‌ فراوان این مطالبات در قالب اوراق خزانه تحویل آنان شد و در حال حاضر به‌صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند.

ادیانی افزود: این پروژه حداقل 160 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا تعریض آن کامل و تا قائم‌شهر کشیده شود.

وی با بیان اینکه افتتاح کارخانه ذغال‌شویی و معدن کردآباد به‌زودی اتفاق می‌افتاد، تصریح کرد: مجوز زیست‌محیطی کارخانه کک‌سازی در پایان مجلس هشتم و در زمان رئیس‌جمهور وقت، دریافت شد و دلیلی برای متوقف کردن این پروژه وجود ندارد.

نائب‌ رئیس کمیسیون انرژی مجلس اسلامی در ادامه به جاده هفت‌تن به سمسکنده اشاره کرد و گفت: این جاده آزادراه است و پیمان‌کار قبلی به دلیل نداشتن پول، خلع‌ید شد و به‌دنبال سرمایه‌گذار جدیدی هستیم.

این مسؤول با تأکید بر اینکه تقریباً 15 درصد واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی حوزه انتخابیه فعال هستند، اظهار کرد: از بسته حمایتی دولت، 470 میلیارد تومان سهم مازندران است و تاکنون 50 درصد آن جذب شد.

ادیانی با بیان اینکه کارخانه نساجی مازندران به بخش خصوصی واگذار شد و سرمایه‌گذار ترک نتوانست به تعهدات خود عمل کند، ادامه داد: مالکیت این کارخانه همچنان به نام هولوسی بولدوک است و سهام به الم‌بیگی منتقل نشده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر مدیریت این کارخانه به‌خوبی دستگاه‌های کارخانه را فعال کرده و در حال حاضر هزینه جاری کارخانه را می‌پردازد.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کارخانه نساجی قائم‌شهر براساس اصل 44 باید تا پایان سال 95 به بخش خصوصی واگذار می‌شد که شهرداری و شورای شهر وارد عمل شدند و به‌طور صریح اعلام می‌کنم که دو نماینده قائم‌شهر در مجلس از تصمیم شورا و شهرداری مبنی بر خرید این کارخانه بی‌خبر بودیم ولی مخالفتی هم نداریم چرا که اموال شهرداری اموال عمومی و متعلق به مردم است.

این مسؤول به عملکرد مدیران استانی اشاره کرد و افزود: معدل مدیران استانی در مقایسه با مدیران دولت قبل پایین است و خروجی معدل کم است.

ادیانی اظهار کرد: از ظرفیت مجمع نمایندگان مازندران به‌طور مطلوب استفاده نشد و با توجه به داشتن ظرفیت بالا، حق مردم است که از آن استفاده شود و تا این لحظه از ظرفیت‌های قانونی و اختیارات خود به نفع مطلوب استفاده نکرده است.

ادیانی در ادامه به خسارت برف اخیر در بخش محصولات کشاورزی و دامی اشاره کرد و ادامه داد: در مازندران هیچ دولتی لایحه‌ای نیاورد که درختان میوه‌دار را بیمه کند و دولت مکلف است و ملزم است لایحه‌ای برای بیمه‌کردن درختان به مجلس ارائه دهد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر شنیدن شایعاتی از دخالت وی در انتخاب رئیس هیأت فوتبال قائم‌شهر، اظهار کرد: هرگز در عزل و نصب‌ها دخالت نمی‌کنم و نباید مشاوره دادن را جزء دخالت بگذاریم چرا که این تعامل منطقی است و الزام قانونی ندارد، از ما سؤال و مشورت می‌شود و با دخالت‌کردن فرق دارد.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی در پایان به موضع‌گیری نمایندگان مجلس در برابر حادثه تصادف قطار اشاره کرد و گفت: بعد از پایان تعطیلی مجلس قطعاً نمایندگان موضع‌گیری و سخنان خود را اعلام می‌کنند.

انتهای‌پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *