کاهش 95درصدی تصادفات دانش آموزان با موتورسیکلت در شهربابک

10:37 - 08 آذر 1395
کد خبر: ۲۴۹۴۵۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رمضان آقامحمدی از کاهش 95درصدی تصادفات دانش آموزان با موتورسیکلت در شهربابک خبرداد و گفت: استفاده دانش آموزان از موتور سیکلت برای رفتن به مدرسه ممنوع شده است.
دادستان عمومی وانقلاب شهرستان شهربابک در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی از کاهش 95درصدی تصادفات دانش آموزان با موتورسیکلت در شهربابک خبرداد و و گفت: آمار تصادفات دانش آموزان با وسیله نقلیه موتور سیکلت طی 8ماه گذشته 95درصد کاهش یافته است.

وی در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در 8 ماه ابتدای سال  94، شاهد 19 مورد تصادف دانش آموزان با موتور سیکلت بوده ایم که با اقدامات پیشگیرانه این آمار در سال جاری به یک مورد کاهش یافته است.

آقا محمدی ادامه داد: آثار و نتایج این تصمیم در دوماهه گذشته تصادفات دانش آموزان یه یک مورد آن  هم سطحی رسیده است.

این مقام قضائی تصریح کرد: با توجه به حوادث ناشی از استفاده دانش آموزان  از موتور سیکلت هنگام رفتن به مدرسه و جهت جلوگیری از آسیب های جانی و مالی، این مهم در دستور کار این دادستانی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با هماهنگی های صورت گرفته با آموزش و پرورش پس از اطلاع رسانی به دانش آموزان در صورت مشاهده استفاده دانش آموزان از موتور سیکلت وسیله نقلیه توقیف می شود.

آقا محمدی با بیان اینکه اجرای این طرح با همکاری دانش آموزان موفقیت آمیز بوده است ادامه داد: از ابتدای سال جاری شاهد کاهش 95درصدی صدمات مالی و جانی محصلین بوده ایم.

این مقام قضائی با تاکید به این مهم که سلامت محصلین حائز اهمیت است، بیان کرد: با توجه به اینکه دانش آموزان دبیرستانی زیر 18 سال هستند و هیچ بیمه ای از آنها در صورت بروز صدمات مالی و جانی در تصادفات حمایت نمی کند اهمیت این موضوع بیشتر آشکار می شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهربابک اضافه کرد: جهت جلوگیری از صدمات بدنی غیر قابل جبران به دانش آموزان لاجرم تصمیم بر این شد محصلین جهت تردد به  مدارس ممنوعیت استفاده از هرگونه وسیله موتوری جلوگیری بعمل آید.
انتهای پیام/


برچسب ها: موتورسیکلت

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *