برنامه ریزی بازگشت زائران اربعین، زودتر از سنوات قبل

1:25 - 30 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۶۳۳۶
معاون شهردار تهران گفت: در حال حاضر بیش از 5 هزار داوطلب با نظارت شهرداری مسئولیت خدمت رسانی به زائران را در مسیر نجف به کربلا بر عهده دارند.
به گزارش گروه جامعه ، مجتبی عبداللهی با بیان اینکه 2 موکب متعلق به شهرداری تهران خدمات مناسب و کاملی را در مسیر نجف به کربلا به زائران ارایه می دهند،اظهار داشت: بیش از هزار دستگاه اتوبوس درون شهری نیز درحال جابجایی زائران در خاک عراق هستند.
عبداللهی با اشاره به اینکه مسئولیت حمل و نقل در خاک عراق برعهده شهرداری است، تصریح کرد: خوشبختانه سازمان اتوبوسرانی توانسته است با همکاری سپاه پاسداران خدمات در خور شانی را به زائران ارایه کند.

رییس ستاد اربعین شهرداری تهران با تاکید براینکه از هم اکنون به فکر بازگشت زائران به کشورمان هستیم، خاطرنشان کرد: امسال به نسبت سالیان گذشته بازگشت زائران کمی زودتر آغاز شده است.

وی اضافه کرد: معتقدیم امکانات باید طوری تقسیم بندی شود که خدمات مطلوب چه در موقع ورود زائران و چه در مسیر بازگشت این عزیزان ارایه شود.

عبداللهی با اشاره به اقدامات کمیته های مختلف با حضور شهرداری تهران گفت: کمیته درمان تاکنون اقدامات خوبی به منظور خدمات درمانی به زائران داشته و توانسته است رضایت آنان را جلب کند.

رئیس ستاد اربعین شهرداری تهران افزود: همکاران آتش نشانی ما نیز تجهیزات کاملی را هم در مرزها و هم در خاک عراق تدارک دیده اند.

وی گفت : هم اکنون نظافت شهرهای نجف و کربلا در سه نوبت کاری درحال انجام است.
 
رییس ستاد اربعین شهرداری تهران با بیان اینکه در حوزه اطلاع رسانی به هموطنان نیز توانسته ایم موفق عمل کنیم، ادامه داد: ارائه بسته های فرهنگی و نصب تصاویر شهدا از دیگر اقدامات شهرداری بوده است.

عبداللهی با تاکید بر اینکه مسئولان کشور باید از هم اکنون به فکر استخراج کاستی ها، مشکلات و ضعف های موجود باشند،تصریح کرد: از همین حالا باید درباره رفع مشکلات برای سال آینده اقدام شود.

وی همچنین تاکید کرد: دولت نیز نگاه ویژه تری به برگزاری این مراسم داشته باشد.

رییس ستاد اربعین شهرداری تهران با هشدار بر اینکه از هم اکنون از همه توان و قوا برای برطرف کردن نیازهای زائران در مرزها برای مسیر برگشت انجام شود، اضافه کرد: باید از همه ظرفیت های داخل کشور برای خدمت رسانی بهتر و کاملتر در مسیر بازگشت زائران استفاده شود.

عبداللهی تجمع زائران در مرزها و نداشتن روادید را از مهمترین مشکلات مراسم امسال بیان و اظهار داشت : در داخل خاک عراق نیز کماکان با فراهم نبودن کامل زیرساخت ها مواجه هستیم. باید به تامین سرویس های بهداشتی، تامین آب آشامیدنی مورد نیاز و اسکان مناسب زائران در خاک عراق نیز بیش از پیش  توجه شود.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *