راه‌اندازی سامانه ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی در دادگستری شهرستان هریس

14:21 - 26 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۵۵۳۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
شکرزاده از راه اندازی سامانه ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی در دادگستری شهرستان هریس خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، عیسی شکرزاده از راه اندازی سامانه ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی در دادگستری شهرستان هریس  خبر داد و گفت: بخش مهمی از مشکلات موجود در فرآیند دادرسی از طریق استفاده از کارکردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات رفع خواهد شد.

وی افزود: با افتتاح و راه اندازی این سامانه در شهرستان هریس، طولانی شدن فرآیند رسیدگی به دعاوی کیفری و حقوقی که موجب نارضایتی مراجعان می گردد کاهش چشمگیری پیدا خواهد کرد و سرعت و دقت در دادرسی که یکی از مشخصه های اصلی در تأمین اهداف نظام قضایی است محقق می شود.

 رئیس دادگستری شهرستان هریس ادامه داد: خوشبختانه با هماهنگی انجام شده با معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان آذربایجان شرقی، این طرح از 10 آبان ماه سال جاری در دادگستری هریس اجرایی شد.

شکرزاده با اشاره به مزایای استفاده از این سامانه در تکریم ارباب رجوع و همچنین افزایش دقت و سرعت در رسیدگی به دعاوی، مزایای این سامانه را عنوان کرد و گفت: با اجرای ابلاغ الکترونیکی مشکلات و معایب ابلاغ سنتی و دستی که یکی از علل مهم اطاله دادرسی است، مرتفع می‌شود و گام مؤثری در راستای تسریع در روند رسیدگی های قضایی، صرفه جویی در زمان و هزینه ها، عد م مراجعه حضوری مأمور ابلاغ به محل سکونت و رفع اطاله دادرسی و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی در امر ابلغ برداشته خواهد شد.

وی تصریح کرد: شهروندان جهت بهره مندی از مزایای این سامانه می بایست در سامانه «ثنا» که مخفف عبارت «ثبت نام الکترونیکی» است به آدرس http://sana.adliran.ir  ثبت نام کنند و ثبت نام در این سامانه یک فرآیند دومرحله ای است. در مرحله اول، متقاضیان اعم از وکلای دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری، شرکت های خصوصی نمایندگان حقوقی ادارات، سازمان ها، ارگان ها و شرکت های دولتی و به طور کلی اشخاص حقیقی و یا حقوقی می توانند از طریق سایت وارد سامانه ثنا شده و با وارد کردن اطلاعات خواسته شده نظیر مشخصات فردی، کد ملی، آدرس دقیق محل اقامت و یا سکونت، کد پستی و تلفن همراه ثبت تام را انجام داده تا کد رهگیری از طریق تلفن همراه برای آنان ارسال شود و در مرحله دوم با اخذ پرینت از سامانه ثنا (پس از تکمیل ثبت نام اولیه) به همراه کارت ملی و شماره موبایلی که هنگام ثبت نام وارد کرده اند جهت احراز هویت و اخذ امضاء به دفتر خدمات الکترونیکی قضایی مراجعه کنند.

شکرزاده اضافه کرد: در شهرستان هریس با توجه به اینکه دفتر خدمات الکترونیکی قضایی تأسیس نشده متقاضیان برای تکمیل فرآیند باید به دادگستری مراجعه و شناسه کاربری و رمز عبور دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هم ثبت نام اولیه و هم احراز هویت و اخذ شناسه کاربری و رمز عبور در دادگستری هریس انجام می شود، گفت: شهروندان به ویژه اصحاب دعوی می توانند با مراجعه به واحد ثبت متمرکز دادگاه نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام کنند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *