رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نصب فیلتر دوده بر روی اتوبوس های تهران نمایشی بود/ عقب ماندگی شهرداری از برنامه نوسازی اتوبوس و تاکسی های فرسوده

11:20 - 25 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۴۹۶۸
رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: نصب فیلتر دوده بر روی اتوبوس های شهر تهران بیشتر نمایشی بود و شهرداری در این امر به هیچ وجه موفق نبوده است.
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، محسن سرخو گفت: بر اساس بند ب ماده 6 برنامه 5 ساله شهرداری تهران باید در پایتخت سالانه 30 کیلومتر مترو ساخته شده و در کنار آن 400دستگاه اتوبوس برقی نیز وارد شهر تهران شوند.
 
وی افزود: سالیانه باید 500 اتوبوس قدیمی در تهران نوسازی شده اما بر اساس آمار تا پایان سال 94 در نوسازی ها به شدت عقب بوده ایم.
 
رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لزوم نصب فیلتر در اتوبوس ها اظهار کرد: تا پایان سال 94 باید 5هزار و 700 اتوبوس در شهر تهران مجهز به جذب فیلتر دوده می شدند اما تنها 9 دستگاه اتوبوس و آن هم به صورت آزمایشی مجهز به جذب این فیلتر شدند.
 
سرخو در خصوص جایگزینی تاکسی های هیبریدی به جای تاکسی های بنزین سوز خاطر نشان کرد: در شرایطی که وزیر نفت اعلام کرده بود که یارانه جایگزینی تاکسی های هیبریدی را پرداخت خواهد کرد اما تنها 200 دستگاه اتوبوس هیبریدی و آن هم برای فعالیت در فرودگاه ها خریداری شد.
 
وی درخصوص اقدامات صورت گرفته به منظور جایگیزینی موتورهای برقی به جای موتور سیکلت های کابراتوری تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی ها باید سالی 10هزار دستگاه موتور سیکلت برقی جایگزین موتورهای کاربراتوری می شد اما به علت گرانی این موتور سیکلت ها مردم استقبال چندانی از خرید این موتورها نداشتند.
 
رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران خواستار واگذاری امور مرتبط با نوسازی موتورسیکلت ها به بخش های اجرایی شهرداری تهران شد و خاطر نشان کرد: برای نوسازی موتور سیکلت ها باید فعالیت ها به دستگاه های اجرایی شهرداری واگذار شود اما متاسفانه اکنون این کار برعهده دستگاه های مطالعاتی سپرده شده است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *