رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش صادرات محصولات مسی کشور

16:22 - 24 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۴۸۰۱
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
شرکتهای معدنی ایران برای همکاری و تبادل دانش با شرکای قدرتمند اروپایی آماده هستند.
به گزارش گروه اقتصاد ، ابراهيم صادقي در حاشيه کنفرانس بين المللي معدني IMARC2016 که در ملبورن استراليا در حال برگزاري است، با بيان اين خبر افزود: اين شرکت به عنوان يک شرکت بخش خصوصي هم‌اکنون دو معدن در حال توسعه به نام‌هاي چاه فيروز و دارالو در اختيار دارد که با همکاري  و مشاركت شرکت ملي مس ايران در حال فعاليت در اين معادن است.

وي ادامه داد: اين شرکت در نظر دارد با دريافت 600 ميليون دلار از شرکاي بين‌المللي خود، کار توسعه دو معدن خود و همچنين کارخانه‌هاي در حال ساخت را پيش ببرد اين در حاليست که بر اساس پيش‌بيني‌هاي مقرر است اين دو شرکت ميزان توليدات خود را تا سال 2019 به حدود 26 هزار تن مس برسانند.

صادقي با تاکيد بر برنامه اين شرکت براي توسعه ذخاير داخلي توسط شرکاي بين‌المللي اظهار کرد: درحال‌حاضرپيشرفت و  کار ساخت 20 درصد از معدن چاه فيروز و 35 درصد از معدن دارالو انجام شده است.

مديرعامل شرکت توسعه صنايع و معادن ماهان با بيان اين که ايران يکي از غني‌ترين ذخاير طلا، مس و روي را در خاورميانه در اختيار دارد، درباره سابقه اين شرکت اظهار کرد: شرکت توسعه صنايع و معادن ماهان با پشتيباني گروه مالي گردشگري بعنوان  يک بخش خصوصي با هدف سرمابه گذاري در بخش فولادتاسيس شده است.

وي تارگت و هدف  اين شرکت را بمنظور جذب سرمايه گذاري به ميزان ٤ميلياردي در از طريق جذب سرمايه‌گذاري خارجي و به ميزان يک ميليارد دلار توسط إمكانات و منابع  داخلي عنوان و اظهار کرد: اين شرکت قادر است از فناوري اروپايي‌ها در طرح‌هاي توسعه‌اي خود استفاده کند.

صادقي يادآور شد: وضعيت سرمايه‌گذاري از زمان برداشته شدن تحريم‌هاي بين‌المللي در اواسط ماه ژانويه در کشور بهبود يافته و شرايط مساعد تر شده است اما دستيابي به وضعيت مطلوب زمان بر است.

وی با تاکيد بر اينکه اين شرکت پيش‌بيني افزايش قيمت کالاها را مي‌کند در حالي که قيمت مس حتي تا مبلغ ٤ هزار دلار نيز در بدترين سناريو كاهش يابد نيز توجيه پذير خواهد بود گفت: درحال‌حاضر قيمت کنوني مس بالاتر از 5 هزار دلار است و پيش‌بيني مي‌شود كه  در سال 2018، سال بسيار بهتري براي بازار آهن و فولاد خواهد شد.

صادقی ادامه داد: ما ممكن است كه  به دوران طلايي باز نگردبم ليكنن به دليل کاهش ظرفيت بازار چين و بهبود وضعيت جهاني، ‌شرايط ما در سال 2018، به بدي سال‌هاي 2016 و 2017 نخواهد بود.

گفتني است شرکت توسعه صنايع و معادن ماهان، از شرکت هاي عضو گروه مالي گردشگري است که در حوزه صنايع فلزي و معادن فعاليت دارد و جذب سرمايه گذاري خارجي براي توسعه پروژه هاي خود را در فضاي پساتحريم در دستور کار قرار داده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *