تامین 90 درصدى كالاهاى گرمايشى در كشور/ تولیدكنندگان به دنبال بازارهاى صادراتى

9:27 - 24 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۴۴۷۱
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس اتحادیه شوفاژ و تهویه مطبوع تهران از توليد ٩٠درصدى وسايل گرمايشى مورد نياز كشور توسط توليد كنندگان داخلى داخل خبر داد و گفت: با وجود ركود حاكم بر بازار، صادرات وسایل گرمایشی همچنان كاهش نيافته است.
توليد ٩0درصدى كالاهاى گرمايشى در كشور/ صادركنندگان به دنبال بازارهاى صادراتى محمد باقر معتمد در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اقتصاد ، درخصوص استقبال مردم از وسایل گرمایشی گفت: با شروع فصل سرما تقاضا نسبت به ماه‌های گذشته بیشتر شده اما به میزان استقبال متقاضیان به سال قبل نمی‌رسد و مراجعه کنندگان اکثرا افرادی هستند که برای ساختمان و یا آپارتمان خود اقدام به خرید شوفاژ و تهویه‌های هوا می‌کنند.
 
رئيس اتحاديه شوفاژ و تهويه مطبوع تهران گفت: با کاهش دمای هوا استقبال مردم از این کالاها بیشتر شده و توانسته تا حد زیادی به کارخانه‌های تولیدی برای خروج از رکود حاکم بر بازار کمک کند.
 
وي با اشاره به ركود حاكم بر بازار و تاثير آن بر واحدهاي توليدي اين صنف اظهار كرد: در شرایط رکود واحدهای تولیدی که توان تولید داشته‌اند تولیدات خود را ادامه داده و نیاز بازار را تامین می‌کردند اما بخش اعظم این کارخانه‌ها مجبور به تعطیلی یا فعالیت خود را به پایین ترین سطح خود برسانند.
 
معتمد گفت: در حال حاضر بخش مسکن به حالت راکد درآمده که این امر موجب شده بیش از 200صنف که از جمله آن صنف شوفاژ و تهویه است تحت تاثیر قرار گیرند همچنین اين امر رکود را در این بخش‌ها عمیق‌تر کرده است.
 
وي ادامه داد: البته چند ماهی است که نشانه‌های رونق در بخش مسکن دیده می‌شود اما تا به امروز هیچگونه تغییری در بازار را شاهد نبوده‌ایم و امیدواریم این اتفاق در آینده‌ای نزدیک رخ دهد.
 
رئیس اتحادیه شوفاژ و تهویه مطبوع تهران با اشاره به بحث صادرات در اين صنف افزود: با وجود رکود صادرات محصولات به خارج از كشور كاهش نيافته است و قراردادهاى بسته شده با شركت هاي خارجى همچنان پابرجاست و از سوى ديگر شركت هاى صادر كننده به دنبال بازارهاي جديد براى صادرات هستند.
 
وي ادامه داد: در حال حاضر خدمات فني مهندسى جايگاه خود را در بحث صادرات پيدا كرده و سهم قابل توجهى به خود اختصاص داده است.
 
معتمد در پايان به تامين نياز كشور توسط توليد كنندگان داخلي پرداخت و تصريح كرد: در بحث تامين كالاهاى گرمايشى مى توان گفت حدود ٩٠درصد كالاهاى گرمايشى ترليد داخلى است و اگر وارداتى داشته باشيم مربوط به مواد اوليه براي ساخت اين محصولات و يا شيرالات كنترل است.
 
انتهاي پيام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *