ثبت نام یک میلیون و 217 هزار زائر در سامانه سماح/ دریافت ویزای اربعین در کمتر از 24 ساعت

9:39 - 23 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۴۰۴۸
معاون حج و عتبات سازمان حج و زیارت گفت: شرایط برای اخذ ویزای اربعین زائران در کمتر از 24 ساعت فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، حمید محمدی گفت: بیش از یک میلیون و 217 هزار زائر تاکنون در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.

وی افزود: از این تعداد تنها مقدمات اخذ ویزای 32 هزار زائر در حال انجام است و سایر افراد موفق به دریافت ویزای کشور عراق شده اند.

معاون حج و عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به بسته شدن دفاتر کنسولی کشور عراق در ایران در روز 28 آبان ماه اظهارکرد: به این خاطر که دفاتر کنسولی عراق روز 28 آبان ماه بسته خواهند شد قرار شده در ایران تا روز 27 آبان ماه برای زائران ویزا صادر شود.

محمدی با ارائه آماری از تعداد زائرانی که روز گذشته برای اخذ ویزای کشور عراق در سامانه سماح ثبت نام کرده اند تصریح کرد: روز گذشته 31 هزار زائر برای دریافت ویزای کشور عراق در سامانه سماح ثبت نام کرده و مراحل دریافت ویزای آنها در حال بررسی است.

وی از کاهش زمان دریافت ویزای اربعین حسینی خبرداد و اذعان کرد: در حال حاضر مدت زمان دریافت ویزای اربعین کاهش یافته و پس از تحویل مدارک افراد، ویزای زائران در کمتر از 24 ساعت و در بسیاری از مواقع در همان روز دریافت می شود.

معاون حج و عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره حضور پر تعداد زائران در مرز مهران خاطرنشان کرد: درخواست ما از زائران اربعین حسینی این است که در صورت امکان برای خروج از کشور از مرز مهران اقدام نکنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *