برجام یک توافق چند جانبه و دارای اعتباربین المللی است

19:20 - 23 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۴۰۰۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت : برجام یک توافق چند جانبه است که در عرصه بین المللی ، نزد سازمان ملل و اتحادیه اروپا اعتبار دارد.
برجام یک توافق چند جانبه و دارای اعتباربین المللی استبه گزارش گروه سیاسی ، علی نجفی شامگاه شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: برجام توافق یک جانبه نیست که به سادگی بشود آن را بر هم زد ، بلکه قراردادی است که سازمان ملل ، شورای امنیت و اتحادیه اروپا هم در آن نقش دارند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که نظام سلطه به صورت ذاتی با جمهوری اسلامی ایران در تعارض است ، گفت : تا زمانی که این تعارض ذاتی وجود دارد ، ما نمی توانیم به نظام سلطه اعتماد کنیم.

وی افزود : اگر بخواهیم بدرستی دستاوردهای برجام را رصد کنیم ، باید شرایط قبل از برجام را مورد مطالعه قرار دهیم که کشور در چه شرایطی بوده که قادر به جابه جایی حتی یک دلار پول نبودیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت : برجام یک توافق چند جانبه است که در عرصه بین المللی ، نزد سازمان ملل و اتحادیه اروپا اعتبار دارد.


 دانشگاه امن به جای دانشگاه امنیتی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین از وجود فضای آزاد اندیشه در دانشگاه دفاع کرد و گفت : ما به دنبال دانشگاه امن هستیم نه دانشگاه امنیتی و دانشجویان باید بتوانند در چارچوب قانون آزادانه اندیشه های خود را بیان و مطالبات صنفی خودشان را دنبال کنند.
وی با تاکید بر این نکته که مطالبات صنفی دانشجویان نباید به سمت امنیتی شدن پیش برود ، افزود : چنین وضعیتی هم برای دانشگاه و هم برای دانشجویان مضر است.

شناسائی اولویت های مازندران با تعامل نمایندگان و مسئولان

نماینده مردم بابل همچنین آرامش و وحدت را مهم ترین زیرساخت مورد نیاز برای توسعه مازندران دانست و بر ضرورت دوری از حاشیه سازی توسط مسئولان و نمایندگان تاکید کرد.

نجفی گفت : در شرایط فعلی باید با همکاری استاندار ، اولویت های استان تعیین شود و همه نمایندگان و ظرفیت های مدیریتی باید برای دست یافتن به این اولویت ها تلاش کنند و اگر این اتفاق رخ ندهد دچار چالش خواهیم شد.

وی اضافه کرد : در مورد اعلان یک منطقه از مازندران به عنوان منطقه آزاد تجاری ، متاسفانه نمایشی از اختلاف نشان داده شد و همه ما به این باور رسیده ایم که درک جامع و مشترکی در مازندران نداریم و این اختلاف ها نیز زیبنده استان نخواهد بود.

وی ادامه داد : امروز بیکاری یکی از چالش های جدی جامعه محسوب می شود و ما نیز برای ایجاد اشتغال نباید منتظر دولت باشیم چرا که دولت در حد توان و بضاعتش در حال خدمتگذاری است و ما باید با جذب سرمایه گذار شرایط مساعدی در جامعه فراهم کنیم.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *