قاضی باید در صدور احكام از علم روز بهره‎مند باشد

5:30 - 18 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۲۰۴۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
سیاوش پور با اشاره به اینكه انگیزه قوی از عوامل موفقیت در قضاوت است، گفت: قاضی باید از دو بال علم و تقوا همواره استعانت جوید.
به گزارش گروه حقوقی و قضای ، به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان، احمد سیاوش پور رییس كل دادگستری استان گیلان در نشست با كارآموزان قضایی جدیدالورود با تاكید بر ارتقاء دانش علمی در قضاوت، آثار احكام قضایی را در بحث امنیت  روانی و توسعه  اجتماعی جوامع بسیار موثر بیان كرد .

 رئیس كل دادگستری استان در این نشست صمیمانه  با خیر مقدم به كارآموزان قضایی دادگستری گیلان ، نكاتی را پیرامون اهمیت قضاوت و جایگاه آن یادآور شد.

وی  داشتن شخصیت قضایی را از جمله دستاوردهای یك قاضی عنوان كرد كه فضائل دیگر را نیز به دنبال خواهد داشت.

این مقام ارشد قضایی  خاطر نشان كرد: شان قضاوت در میان همه ادیان و همه ملل  از احترام خاصی برخوردار بوده به ویژه در دین مبین اسلام كه بر آن تاكید فراوان شده است.

وی با اشاره به اینكه انگیزه قوی از عوامل موفقیت در قضاوت می باشد تصریح كرد: قاضی باید از دو بال علم و تقوا  همواره استعانت جوید.

احمد سیاوش پور در ادامه اظهار کرد: اگر انسان به خدا توكل كند او نیز در همه گرفتاری ها  به انسان كمك كرده و راه را هموار می‎کند.

رئیس كل دادگستری استان در ادامه با تاكید بر ارتقاء دانش علمی در قضاوت  گفت: قاضی باید در صدور احكام  ازعلم روز بهره مند باشد. 

وی آثار احكام قضایی را در بحث امنیت  روانی و توسعه  اجتماعی جوامع ملموس بیان كرد .

 وی در پایان تبعات عدم دانش كافی قضایی و عواقب منفی از آن  را در سطح جامعه را موثربیان كرد و افزود : كارآموزان قضایی از تمام وقت خود در راستای آموزش های لازم علمی و عملی بهره ببرند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *