بازدید کارشناسان کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی از زندان مرکزی مشهد

3:45 - 15 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۰۸۱۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
کارشناسان کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی از زندان مرکزی مشهد بازدید کردند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی زندان مرکزی مشهد، عاقبتی مسئول امور کتابخانه های استان به همراه ۴ نفر از کارشناسان این اداره از کتابخانه های زندان بازدید کردند.

مظفری مدیر زندان ضمن خوش آمدگویی گزیده ای از رسالت و ماموریت سازمان زندانها و فعالیتهای فرهنگی در حال اجرا را بیان کرد.

وی با اشاره به مبانی زندانبانی نوین که مبنا آن سلامت ، اصلاح و تربیت  فرد بزهکار می باشد نجات یک فرد را مساوی با نجات یک جامعه  بیان کرد و افزود: زندان مرکزی مشهد با داشتن فضاهایی همچون کتابخانه ، سینما و باشگاه های ورزشی و مجتمع آموزشی و روان درمانی و … در کنار سایر فعالیت های فرهنگی همچون برپایی کلاس های آموزش قرآن ، اخلاق و احکام و نماز سعی در اصلاح و تربیت زندانیان دارد.

مظفری با اشاره به محدودیت های زمانی و مکانی در زندان ، بحث کتاب و مطالعه آن با توجه به اینکه کتاب در همه اوقات میتواند همراه زندانی باشد و زمان های خالی اورا پر کند دارای جایگاه ویژه دانست و افزود : سازمان زندانها همه ساله درخصوص تهیه کتاب های مفید و مورد نیاز زندانیان اقدام مینماید ولی با توجه به تقاضای بالای کتاب و تنوع آن نیازمند همکاری همه جانبه نهاد کتاب خانه ها در این خصوص هستیم.

حجه الاسلام لزگی رئیس اداره فرهنگی و تربیتی زندان نیز گزارشی از وضعیت کتابخانه مرکزی و کتابخانه های موجود در اندرزگاهها و همچنین تعداد کتاب و مطالعه کننده را به صورت آماری بیان کرد.

در ادامه مدعوین در معیت راعی جانشین رئیس زندان از کتابخانه مرکزی و اندرزگاههای یک و دو و نسوان بازدید به عمل آورده و مقرر گردید کتب جدید با موضوعات داستانی و مذهبی و … به زندان جهت استفاده بهینه زندانیان اهداء و همچنین کتابهای جدید جایگزین کتب فرسوده گردند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *