آمریکایی‌ها تخصص ویژه‌ای در فاسد کردن رژیم‌های تحت‌سلطه دارند

5:05 - 14 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۰۴۴۳
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
جواد منصوری با اشاره به فساد گسترده در کشورهای تحت‌سلطه آمریکا گفت: کشورهایی مانند ژاپن و استرالیا و کانادا و ... از فسادی که آمریکایی‌ها در این کشورها ترویج کردند، به ستوه آمدند.
آمریکایی‌ها تخصص ویژه‌ای در فاسد کردن رژیم‌های تحت‌سلطه دارند
به گزارش گروه سیاسی ، جواد منصوری درباره استفاده آمریکا از ابزارهای مختلف ابتذال گفت: یکی از خصوصیات رژیم‌های دست‌نشانده، فاسد ساختن جامعه است. استعمار می‌داند اگر در کشوری حکومت دست‌نشانده بخواهد حکومت کند و مردم آن مطیع حاکمیت سلطه نباشند و دغدغه استقلال، آزادی، هویت و حتی منافع ملی داشته باشند، باید آنها را فاسد کرد، یعنی باید وسایلی فراهم کرد تا آنها به طور دائم به فکر غفلت‌ها و ابتذال‌های گوناگون اخلاقی و رفتاری باشند.

وی افزود: نحوه نگهداری مردم یک کشور سلطه‌پذیر به شکلی است که دیگر مردم آن کشور از خود نخواهند پرسید که چه کسی و چگونه بر ما حکومت می‌کند؟ چه اهدافی دارد؟ آینده ما چگونه خواهد بود؟ امروزه کشورهای کانادا، استرالیا، ژاپن و ... می‌گویند از دست فرهنگ فاسد آمریکا به ستوه آمدیم و نمی‌دانیم چه‌کار کنیم؟

این معاون مرکز اسناد انقلاب اسلامی ادامه داد: باید گفت ببینید آمریکائی‌ها چه تخصص ویژه‌ای در فاسدسازی جوامع دارند که حتی کشورهایی مانند ژاپن و استرالیا و ... را به ستوه آوردند! لذا غرب در 150 سال گذشته برای گسترش فساد چه در سطح حکومت و چه در سطح مردم در ابعاد فکری، فرهنگی و مالی سرمایه گذاری عظیمی کرده است، زیرا می‌داند گسترش فساد مساوی با بقای سلطه آنهاست.

منصوری درباره هدف ایلات متحده از گسترش فساد در جوامع تحت سلطه بیان کرد: کشورهای استعماری پس از ورود به یک کشور، کلیه برنامه ریزی‌هایشان را به گونه‌ای انجام می‌دادند که بتوانند برای همیشه بمانند. یکی از لوازم این اقامت طولانی این است که باید حتما در آن کشور فساد را به صورت ریشه‌داری گسترش دهند. این کار بسیار جدی بود که هم اکنون نیز انجام می‌شود. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *