باید با الگو گرفتن از حضرت زینب(س) فساد استکبار جهانی را به دنیا اعلام کنیم

0:05 - 14 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۰۴۲۴
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: هرکدام از ما با الگو گرفتن از حضرت زینب(س) و فرزندان سیدالشهدا(ع) باید به‌عنوان یک بیدارساز حسینی، فساد استکبار جهانی و هر کس را که به استکبار چشم دارد را به دنیا اعلام کنیم.
باید با الگو گرفتن از حضرت زینب(س) فساد استکبار جهانی را به دنیا اعلام کنیم
به گزارش گروه سیاسی ، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در اجتماع بزرگ «نهضت بیداری با خطبه‌های علوی» که در مجموعه ورزشی آرامش مشهد برگزار شد، اظهار داشت: معاویه از زمان خلیفه دوم به‌مدت 40 سال بر سرزمین شام حکومت کرد و وقتی حضرت علی(ع) که می‌خواستند آن ملعون را از سمتش عزل کند، 60 هزار نفر را به‌صف کرد.

امام‌جمعه مشهد مقدس با اشاره به جنگ صفین، افزود: در این جنگ عده‌ای از مردم شام کشته شدند و به همین دلیل علیه امام علی(ع) بغض و کینه در دل داشتند و از طرف دیگر معاویه در مدت خلافت خود علیه حضرت علی(ع) تبلیغ می‌کردند.

وی تصریح کرد: وقتی کاروان اهل‌بیت(ع) وارد شام شد، کسانی که بغض و کینه علیه حضرت علی(ع) داشتند، کینه خود را بر سر اهل‌بیت(ع) تلافی کردند و آن اتفاقات در شام رقم خورد.

علم‌الهدی گفت: به روایتی اهل‌بیت(ع) روز دهم و به روایتی روز دوازدهم صفر از شام خارج شدند و در این مدت با بصیرت حسینی تحول عظیمی در مردم به وجود آوردند.

وی بابیان اینکه در زمان ورود اهل‌بیت(ع) به شام همه رقص و پای‌کوبی می‌کردند، خاطرنشان کرد: اما وقتی اهل‌بیت(ع) از شام خارج می‌شدند همان مردم با اشک ایشان را بدرقه می‌کردند و عزادار امام حسین(ع) بودند که این اثر بیدارسازی حسینی بود که با خطبه‌های حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) رخ داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی افزود: در آن فضای خفقان شام و حکومت مسلح و فاسد یزید، اهل‌بیت(ع) بغض و کینه 40 ساله علیه حضرت علی(ع) را به محبت به ایشان و اهل‌بیت(ع) تبدیل کردند.

وی خاطرنشان کرد: این ماجرا برای ما الگویی است که در امنیت و آرامشی که امروز در آن هستیم به مبارزه با فساد استکبار جهانی و بیداری حسینی بپردازیم.

علم‌الهدی در پایان با اشاره به تلاش‌های حضرت زینب(س) گفت: ایجاد بیداری حسینی رسالت امروز همه ما است و هرکدام از ما با الگو گرفتن از حضرت زینب(س) و فرزندان سیدالشهدا(ع) باید به‌عنوان یک بیدارساز حسینی، فساد استکبار جهانی و هر کس را که به استکبار چشم دارد را به دنیا اعلام کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *