حفظ هویت و عزت ملت‌، در گرو حفظ وحدت است‌

23:51 - 12 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۰۳۹۱
استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حفظ هویت، عزت و قدرت ملت‌ها در گرو حفظ وحدت است گفت: ابرقدرت‌ها برای تسلط بر جوامع بین مردم تفرقه ایجاد می‌کند تا با تضعیف عده‌ای و تقویت گروهی دیگر بر مردم مسلط شوند.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از تسنیم؛ آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی امشب در جلسه درس اخلاق در دفتر رهبر معظم انقلاب برگزار شد، با اشاره به اینکه حفظ هویت، عزت و قدرت ملت‌ها در گرو حفظ وحدت است اظهار داشت: ابرقدرت‌ها برای تسلط بر جوامع بین مردم تفرقه ایجاد می‌کند تا با تضعیف عده‌ای و تقویت گروهی دیگر بر مردم مسلط شوند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه استکبار و استضعاف از عیوب جامعه است افزود:‌ دولتمردان باید از تکرار این دو واژه در قرآن درس بگیرند و مردم را دو دسته نکنند، با ایجاد شکاف در جامعه برخی در رفاه کامل و برخی محروم از امکانات خواهند بود.

وی با تاکید براینکه باید از آیات قرآن برای اصلاح جامعه و خودسازی استفاده کنیم ادامه داد: مشابهت‌های زیادی بین زندگی فردی و اجتماعی وجود دارد که تسلط افراد بر هم در سطح جوامع هم می‌تواند رخ دهد و در این جاست که فرعون فردی و اجتماعی که در قرآن به آن اشاره کرده پیدا می‌شوند.

آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه کشوری مثل آمریکا کسانی را دارد که 90 درصد ثروت جامعه را در اختیار دارند خاطرنشان کرد: در چنین جامعه‌ای بخش ثروتمند جامعه به حق خود قانع نیستند و به دنبال برتری به مردم هستند.

استاد اخلاق حوزه علمیه به بحث میان اندیشمندان علوم اجتماعی درخصوص زندگی اصالت با فرد یا جامعه تصریح کرد: اینکه انسان به عنوان موجود حقیقی است که حتی با مرگ هم در مقایسه یا دیگر موجودات زنده است اصالت با فرد است.

وی افزود: براساس تعالیم مکتبی در جامعه شناسی جامعه مانند موجود زنده‌ای است که ارکان و اندام دارد  همین موضوع سبب مشابهت‌های زندگی فردی واجتماعی شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *