انسداد761چاه غیر مجاز در استان کرمان/ بازگشت یک هزار هکتار از اراضی دولتی به بیت المال

11:05 - 12 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۰۰۶۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
موحد گفت: 761 چاه غیر مجاز از ابتدای سال جاری تا کنون در استان کرمان مسدود شده است.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، رئیس کل دادگستری استان کرمان  در گردهمایی مشترک مدیران و روسای ادارات ثبت اسناد و املاک و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان که  با حضور تویسرکانی معاون قوه قضائیه برگزارشد، اظهارکرد: 761 چاه غیر مجاز از ابتدای سال جاری تا کنون در استان کرمان مسدود شده است.

وی افزود: در سال گذشته 322 مورد قلع و قمع مستحدثات غیر مجاز در اراضی دولتی در استان کرمان انجام شده است.

این مقام قضایی در استان کرمان با اشاره به اینکه اجرای کارهای بزرگ، همت بلند نیاز دارد، گفت: در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای حفاظت از منابع طبیعی و انفال، در استان کرمان گام های بزرگی برداشته شده است.

وی تصریح کرد: پیشگیری از تعدی ناروا به اراضی دولتی و آب های روان نیازمند یک حرکت مقتدر و سازمان یافته با همکاری همه دستگاه های مربوطه است.

موحد اظهار کرد: ضروری ترین اقدام برای اثرگذاری اقدامات، همراهی و تعامل همه مجموعه های دست اندرکار است که این موضوع به خوبی در استان کرمان انجام شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان به کسب رتبه برتر استان کرمان در پیشگیری از آسیب های اجتماعی، عنوان کرد: این اقدام نمونه ای از مشارکت و تعامل بین مدیران مربوطه در استان کرمان است.

وی گفت: در حوزه آب و منابع آبی در استان کرمان یک دغدغه جدی وجود دارد و به دلیل سوء مدیریت و سوء مصرف استان کرمان با این مشکل مواجه شده است و در حال حاضر مردم ومدیران با توجه به وضعیت موجود با تلنگری روبرو شده اند.

این مقام قضایی در استان کرمان به اجرای طرح همیاران آب اشاره کرد و افزود: در این راستا در حوزه مقابله ای نیز باید کارهای هدفمندی انجام می شده است.

موحد با اشاره به اینکه در سال گذشته 849 چاه غیر مجاز مسدود المنفعه شده است، عنوان کرد: در سال جاری نیز 761 چاه غیر مجاز در استان کرمان مسدود شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر به سمت ساماندهی چاه های غیرمجاز حرکت می کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: بیش از هزار هکتار از اراضی دولتی که برای اجرای طرح های عمرانی واگذار شده بود و کاری از سوی دریافت کنندگان زمین انجام نشده بود، در قالب فسخ 150 مورد قرارداد به بیت المال برگشت داده شده است.

وی اظهار کرد: کار مطالعاتی برای 600 کیلومتر از بستر و حریم رودخانه ها در استان کرمان نیز انجام شده که اقدام بزرگی در مسیر صیانت از حقوق بیت المال به شمار می رود.

موحد یادآور شد: در حاشیه شهر کرمان حدود 2  هزار هکتار از اراضی دولتی یا تصرف شده بود و یا تغییر کاربری اراضی در آنها رخ داده بود که با اقدامات قضائی انجام شده و اجرای کمربند سبز شهری حاشیه نشینی که در حال حاضر متوقف شده، تداوم می یابد.

موحد به عملکرد واحدهای شبه قضایی نیز اشاره و بیان کرد: کارهای خوبی از سوی این نهادها در استان کرمان انجام شده و جایگاه این استان از رتبه 30 ام کشوری به رتبه اول ارتقاء یافته است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *