پرونده متهمان قتل زرگر یزدی به دادگاه رسید/ عوامل اخاذی از گردشگران خارجی پیش از شکایت مالباختگان دستگیر شدند

13:25 - 11 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۹۷۳۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
قضاوتی از انتقال پرونده قتل زرگر جوان به دادگاه برای رسیدگی و صدور حکم خبر داد و گفت: برای 2 متهم این پرونده به ترتیب 21 و 23 مورد اتهامی از جمله مفسد فی الارض وارد شده است.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، جمال قضاوتی در نشست خبری با بیان جزئیات بیشتری در خصوص پرونده قتل زرگر جوان یزدی افزود: در کیفرخواست برای 2 متهم این پرونده به ترتیب 21 و 23 مورد اتهامی از جمله مفسد فی الارض وارد شده است.

وی ادامه داد: بر اساس ماده 286 قانون مجازات اسلامی و باتوجه سوابق جنایی متهمان و اخلال در امنیت، یکی از موارد اتهامی در کیفرخواست مفسد فی الارض لحاظ شده است. 

وی اضافه کرد: پرونده قتل زرگر یزدی به صورت ویژه به بازپرس جنایی سپرده شده بود که با صدور قرار نهایی توسط بازپرس و موافقت دادستان، کیفرخواست صادر و به محکمه انتقال یافت. 

دادستان یزد گفت: پرونده یادشده به صورت فوق العاده در محکمه مطرح و تلاش می شود دادگاه به صورت علنی و با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شود. 

قضاوتی با یادآوری سه جنایت توسط متهمان افزود: متهمان در هر سه جنایت شامل قتل زرگری در ملایر از توابع استان همدان، اقدام به قتل صراف یزدی و قتل جوان زرگر یزدی، خود را مامور انتظامی معرفی کرده بودند. 

وی تاکید کرد: شهروندان باید مراقب باشند که در مواجهه با هر فردی خود را مامور معرفی کرد، ابتدا از وی کارت شناسایی، حکم و دستور مقام قضایی طلب کنند. 

دادستان یزد با قدردانی از هماهنگی مقامات قضایی استان همدان و شهرستان ملایر در این پرونده گفت: با همکاری و تعامل مناسب مقامات قضایی، نیروهای انتظامی و سربازان گمنان امام زمان (عج) متهمان این پرونده در کوتاهترین زمان ممکن دستگیر شدند.

قضاوتی افزود: باتوجه به وقوع 2 فقره از مجموع سه فقره جنایت متهمان در یزد و بر اساس ماده 310 آیین دادرسی کیفری، رسیدگی به پرونده متهمان به قتل در ملایر و یزد به صورت همزمان در یزد صورت می گیرد.

عوامل اخاذی از گردشگران خارجی پیش از شکایت مالباخته دستگیر شدند

دادستان یزد با اشاره به وقوع یک مورد اخاذی از گردشگران خارجی در یزد، گفت: عوامل این اخاذی پیش از شکایت توسط مالباختگان و با کار اطلاعاتی مناسب دستیگر شدند.

جمال قضاوتی در ادامه نشست اظهار داشت: با اعلام این گزارش بررسی در دستور مقامات قضایی و انتظامی استان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه عوامل این اخاذی پیش از شکایت توسط مالباختگان دستگیر شدند، گفت: در این حادثه، سه نفر با یک 405 مراجعه می‌کنند و با معرفی خود به عنوان مامور مبارزه با مواد مخدر گردشگران را اخاذی کرده و از استان یزد خارج می‌شوند.

دادستان یزد ادامه داد: بلافاصله که خبر به ما رسید، حمایت‌های قضایی و دستورات شفاهی لازم بیان شد و با تلاشهایی که پلیس انجام داد، متهمان در ایستگاه ایست و بازرسی نایین دستگیر شدند، همچنین نفر چهارمی که ماشین را به آنها داده بود هم شناسایی و پس از دستگیری به یزد منتقل شد.

قضاوتی تصریح کرد: این افراد یک سابقه قبلی دیگر در ارتباط با گردشگران خارجی در یزد داشتند و ما با این اقدام دو پرونده مطرح در یزد در ارتباط با گردشگران خارجی را به نتیجه رساندیم.

وی با بیان اینکه سارقان غیربومی یزد بودند، تصریح کرد: نکته جالب این بود که قبل از اینکه مالباختگان شکایت کنند، عوامل اخاذی و سرقت دستگیر شده بودند.

دادستان یزد خاطرنشان کرد: مال باختگان خارجی وقتی مال را تحویل گرفتند، از سرعت عمل مقامات قضایی و انتظامی استان یزد در شناسایی و دستگیری متهمان و بازگرداندن مالی که از آنها به سرقت رفته بود، شگفت زده شده بودند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *