رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کُند شدن روند لغو تحریم‌های ایران توافق هسته‌ای را تهدید می‎کند/تهران به تعهدات خود عمل کرده است

11:04 - 11 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۹۵۹۲
پایگاه دیلی ماوریک در گزارشی نوشت که ایران با گذشت بیش از یک سال از توافق با گروه 1+5 به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌ای عمل کرده است.
کند شدن روند لغو تحریم‌ها تهدیدی بر توافق هسته‌ای/ایران به تعهدات خود عمل کرده استبه گزارش گروه بین‌الملل ، پایگاه دیلی ماوریک در گزارشی با اشاره به اینکه کُند شدن لغو تحریم‌ها خطری جدی برای توافق هسته‌ای است نوشت: ایران با وجود گذشت بیش از یکسال از امضای برجام به تعهدات خود در راستای توافق هسته‌ای عمل کرده است اما هنوز شرکت‌های غربی مایل به برقراری ارتباط با این کشور نیستند.

در این گزارش آمده است که آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی همواره اعلام کرده  که ایران به تعهدات خود عمل کرده است.

دیلی ماوریک می‌نویسد: دلیل عدم تمایل این شرکت‌ها ترس از بازگشت دوباره تحریم‌ها علیه ایران است که این امر نیز می‌تواند در پی خرابکاری کنگره آمریکا باشد و یا تغییر موضع رئیس جمهور جدید آمریکا در قبال توافق هسته‌ای.

این پایگاه همچنین کُند شدن روند لغو تحریم‌ها علیه ایران را خطری جدی برای توافق هسته‌ای عنوان کرده و می‌نویسد کُند شدن روند لغو تحریم‌ها می‌تواند تبعات خطرناکی داشته باشد و برخی اصلاحات در روند اجرای توافق می‌تواند از بروز این تبعات خطرناک جلوگیری کند.

در این گزارش همچنین آمده است: وزارت خزانه داری باید اقدامات لازم در راستای کمتر کردن فرایند تحویل هواپیماهای مسافربری به ایران را انجام دهد زیرا هشت ماه از این برنامه می‌گذرد و این توافق یکی از پایه‌ای ترین مفاد توافق هسته‌ای است.

دیلی ماوریک همچنین می‌افزاید که وزارت خزانه داری باید مقدمات ارتباط مستقیم و بیشتر کنترل دارایی خارجی با بانک مرکزی ایران را نیز فراهم کند

این پایگاه در بخش دیگری می نویسد: شکست آمریکا در توافق با ایران شکست آمریکا در مذاکرات خود با کشورهایی مانند کره شمالی است زیرا این کشورها به دقت تجربه ایران در مذاکره و توافق هسته‌ای با آمریکا را در نظر خواهند گرفت.


 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *