بیمه اجباری برای زوار اربعین و چند سوال!

9:32 - 11 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۹۵۱۸
۵۰ میلیارد تومان را چگونه میتوان در عرض ۱۵ روز، خرج درمان 2 میلیون زوار ایرانی اربعین کرد؟!

به گزارش گروه فضای مجازی ، احمد خسروی طی یادداشتی نوشت: در پی تاکید سازمان حج و زیارت و ستاد مرکزی اربعین درخصوص 25 هزار تومان بیمۀ اجباری برای زوار اربعین،خوب است که به این سوالات پاسخ دهیم:

سوال اول:  ۵۰ میلیارد تومان را چگونه میتوان در عرض ۱۵ روز خرج درمان دومیلیون زوار ایرانیِ اربعین کرد؟ به ویژه اینکه اکثرا سالم هستند وگرنه عزم ۸۰ کیلومتر پیاده نمی‌رفتند و هرشب توی چادر نمی خوابیدند! 

سوال دوم: با توجه به اینکه همۀ مردم ایران از طریق شرکتهای بیمه، تحت پوشش بیمه و خدمات درمانی هستند، چه اتفاقی می‌افتد که وقتی این مردم ده پانزده روز از کشور خارج میشوند، اجباراً باید دوباره خودشان را بیمه کنند؟!

خصوصا با توجه به اینکه مسیر پیاده روی اربعین از جاده هاي  ايران امنیت بهتری دارد. زیرا طبق اعلام نیروی انتظامی در ایران سالانه 16 هزار نفر فقط در اثر تصادفات کشته میشوند، اما در اربعین تاکنون آمار فوت حتی به ۱۰۰ نفر هم نرسیده است!!

سوال سوم: موکب‌داران عراقی و دولت کشورِ جنگ زدۀ عراق، برای صبحانه، نهار، شام، محل استراحت و خدمات پزشکی و درمانی رایگان به  ۴۰میلیون زائر اربعین، از هر نفر چقدر هزینه بابت این خدمات دریافت کرده‌اند؟

سوال چهارم: امسال که به سلامتی قرار است ۵۰ میلیارد تومان برای سلامتی زوار خرج شود، با سالهای گذشته که این پول از مردم گرفته نمیشد و خرج نمیشد، چه تفاوتی خواهد داشت؟





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *