آشنایی آلمانی ها با موسیقی سنتی ایرانی

1:35 - 08 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۷۸۵۱
گروهی از گردشگران آلمانی و دانشجویان رشته هنرهای معاصر آلمان از مرکز آموزش موسیقی «نوای شهر آشوب»، به جهت بازدید و آشنایی با فضای آکادمیک موسیقی در ایران و همچنین آشنایی با موسیقی سنتی ایرانی بازدید کردند.
به گزارش گروه فرهنگی ، مرکز موسیقی «نوای شهر آشوب» با مدیریت «علی قزانی» که از مراکز معتبر و فعال موسیقی در سطح کشور است و تاکنون اقدامات قابل توجهی اعم از برگزاری دوره های آموزشی ویژه در سبک های موسیقی گوناگون و رده های سنین مختلف، برگزاری مستر کلاس ها با حضور موسیقیدانان سرشناس ایرانی، خارجی و ایرانیان مقیم خارج از کشور، کنسرت و جشنواره موسیقایی داشته است، اوایل آبان ماه میزبان گروه گردشگران آلمانی و دانشجویان رشته هنرهای معاصر آلمان بود که این گروه همچنین نشستی صمیمانه با کادر مدیریتی و اعضای دیگر این مرکز داشت.

همچنین در این نشست، نوازندگان و خوانندگان از جمله فواد سمیعی (نوازنده تار)، امیر پرویز احمدی (نوازنده تنبک و دف و سازهای کوبه ای)، علیرضا مهدیزاده (خواننده)، فائزه زارع رفیع (هم خوان)، برنا بنایی (نوازنده ی عود) و مازیار کاشیان (نوازنده کمانچه) در برخی رشته ها به هنرنمایی و معرفی سازها و دستگاهای موسیقی ایرانی پرداختند.

شایان ذکر است که مرکز آموزش موسیقی «نوای شهر آشوب» در سال ۱۳۸۵ با هدف ارتقاء کیفیت آموزش تاسیس شده و در این راستا فعالیت هایی برای بهبود کیفیت آموزشی به عمل آورده است. این مرکز توانسته است با کمک گرفتن از اساتید مجرب و تحصیل کرده در جهت پرورش و استعدادیابی علاقمندان به موسیقی، گامی موثر برای ارتقاء موسیقی این مرز و بوم بردارد. «نوای شهر آشوب»، در کنار امر تدریس و تشکیل گروه های موسیقی در جهت ساخت و تهیه و تعمیر سازها، به خصوص سازهای ایرانی مبادرت به ایجاد کارگاه نموده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *