رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اجرای طرح نماد در 6 مدرسه مشهد/ ضرورت حمایت‎های روانی و اجتماعی به منظور مراقبت در برابر رفتارهای پرخطر

1:15 - 02 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۵۳۹۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام والمسلمین فروتنی گفت: در طرح نماد یا همان نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان 72 مدرسه در شش استان کشور مجری خواهند بود و هم اکنون این طرح در 6 مدرسه مشهد در حال پیاده‎سازی است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی معاون قضایی و مبارزه با جرایم خاص دادگستری خراسان رضوی بر لزوم ارتقاء آگاهی های دانش آموزان تأکید کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین فروتنی در هفتمین جلسه شورای پیشگیرای از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی در مجتمع قضایی ولایت مشهد با اشاره به اقدامات گسترده شورا افزود: بحمدالله در سایه همدلی و همراهی مسئولان و سازمانهای مختلف، شاهد کاهش وقوع برخی از جرایم از جمله جرایم خشن بوده ایم و امیدواریم ان شاءالله این روند کاهشی استمرار پیدا کند.

 وی یکی از مهمترین عوامل پیشگیری از وقوع جرایم را ارتقاء سطح آگاهی های عمومی دانست و افزود: در این زمینه باید نسبت به رشد دانستنی های آینده سازان کشور یعنی دانش آموزان توجه بیشتری داشته باشیم.
 
فروتنی تصریح کرد: براساس موارد از پیش گفته شده طرحی با عنوان نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان (نماد) جهت مراقبت از دانش آموزان از طریق آگاهی بخشی به خود و خانواده ها تهیه و در دست اجراست.

وی با تقدیر از مسئولان آموزش و پرورش استان گفت: بحمدالله تعامل بسیار خوبی بین مجموعه قضایی و مجموعه های آموزشی بویژه آموزش و پرورش وجود دارد و در سایه این تعاملات شاهد طرحهای مشترک موفق بوده ایم.

فروتنی با اشاره به ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت  اباعبدالله الحسین(ع) گفت: یکی از مهمترین عوامل قیام وی احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود و در جامعه امروزی نیز در این مدت به توجه این فریضه الهی نیازمندیم چه آنکه در سایه اجرای این فریضه شاهد سالم‎سازی هرچه بیشتر جامعه و پیشگیری از وقوع جرایم خواهیم بود.
 
وی خاطر نشان کرد: در طرح نماد یا همان نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان 72 مدرسه در شش استان کشور مجری خواهند بود و هم اکنون این طرح در 6 مدرسه مشهد در حال پیاده‎سازی است.

 فروتنی در پایان گفت: برنامه، غربالگری ، آموزش، توانمندسازی، حمایت های روانی و اجتماعی به منظور مراقبت در برابر رفتارهای پرخطر و آسیب های اجتماعی از طریق مداخله بموقع و مؤثر گفته می شود که در این طرح دوستان مان در آموزش و پرورش نقش محوری را برعهده دارند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *