صدور 95 هزار و405 فقره سند مالکیت در 6 ماهه نخست امسال/ افزایش 14 درصدی صدور سند

9:46 - 27 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۳۶۶۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
اقبال گفت: از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه تعداد 95 هزار و 405 فقره سند مالکیت کاداستری در این استان صادر و تحویل متقاضیان گردیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال 1394 افزایش 14 درصدی را نشان می‌دهد.
مهدی اقبال مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان فارس در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی از افزایش 14 درصدی در صدور اسناد مالکیت کاداستری در 6  ماهه اول سال جاری در این استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه تعداد 95 هزار و 405  فقره سند مالکیت کاداستری در این استان صادر و تحویل متقاضیان گردیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال 1394 افزایش 14 درصدی را نشان می‌دهد.

وی گفت: سهم مناطق پنجگانه ثبتی شیراز بالغ بر 41 هزار سند مالکیت کاداستری در این مدت است.

این مسئول اظهار کرد: در همین مدت بالغ بر 86 هزار و 417 استعلام از دفاتر اسناد رسمی استان فارس به ادارات ثبت اسناد و املاک تابعه استان ارسال گردیده که از این تعداد همگی بصورت الکترونیکی بررسی و پاسخ داده شده است.

اقبال تصریح کرد: از محاسن ارسال استعلامات بصورت الکترونیکی می‌توان به جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه، عدم نیاز به حضور فیزیکی ارباب رجوع، جلوگیری از سوء استفاده و جعل در نقل و انتقالات و معاملات و نظارت مستقیم بر عملکرد دفاتر اسناد رسمی توسط ادارات ثبت اشاره کرد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان فارس ادامه داد: در خصوص انجام خلاصه معاملات الکترونیک نیز تا پایان شهریورماه سالجاری بالغ بر 60 هزار و 291 خلاصه معامله از دفاتر اسناد بصورت الکترونیکی دریافت شده که تمام آن ها تأیید و از طریق سامانه پاسخ داده شده است.

وی با اشاره به این که شعار ما بر محور مکانیزه کردن انجام فرایندها استوار است اظهار کرد: در این زمینه و در جهت تسهیل و تسریع انجام امور مراجعین طی دو سال اخیر گام‌های بسیار مطلوبی برداشته ایم که می‌توان به تهیه آرشیو الکترونیکی پرونده‌های ثبتی و اسکن آنها اشاره کرد که با این اقدام تمامی پرونده‌های موجود به راحتی و با تشریح جزئیات قابل رؤیت و دسترسی است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *