"رئیس جمهور افغانستان"دستور تسریع روند اطلاع‌رسانی را صادر کرد

14:02 - 26 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۳۱۴۷
ریاست جمهوری افغانستان، فرمان 7 ماده‌ای را صادر کرده که براساس آن ادارات دولتی در مرکز و ولایات مکلف به اطلاع رسانی سریع و درست به مردم است.
 به گزارش سرویس بین الملل  ریاست جمهوری افغانستان علاوه بر قانون دسترسی به اطلاعات٬ فرمانی 7 ماده‌ای را به منظور تسریع اطلاع رسانی درست و بموقع به مردم صادر کرد که براساس آن ادارات دولتی در مرکز و ولایات مکلف به اطلاع دهی در اسرع وقت است.
 
«محمدهاورن چخانسوری سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان روز یکشنبه در یک نشست خبری در کابل از صدور فرمان رئیس جمهور افغانستان در راستای اطلاع دهی بموقع از سوی ادارات دولتی به مردم خبر داد.
 
چخانسوری گفت: تمام ادارات دولتی در مرکز و ولایات مکلف هستند که اطلاعات را در اسرع وقت در اختیار رسانه‌ها و مردم قرار دهند.
 
وی افزود: این فرمان به اجرای قانون دسترسی به اطلاعات تاکید کرده و هر اداره مکلف است که 3 مسئول ارشدشان را با مشخصات کامل همراه یک معاون وزارتخانه‌ها برای اطلاع‌دهی به رسانه ها معرفی نمایند.
 
براساس این دستور هر اداره دولتی مکلف است که در هر ماه در نشست خبری از پیشرفت کار و دستاوردشان به مردم اطلاع‌رسانی نمایند.
 
جمهور نوشت: سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان به خبرنگاران اطمینان می‌دهد که به قضایای خشونت علیه خبرنگاران رسیدگی و عاملان خشونت علیه کارمندان رسانه‌ای را به پنجه قانون می‌سپارد.
 
وی گفت: تعهد جدی در مدیریت دولت  بخاطر مصونیت از خبرنگاران وجود دارد.
 
در همین حال دیده‌بان حمایت از رسانه‌های آزاد یا نی از صدور فرمان رئیس جمهور افغانستان در خصوص روند تسریع اطلاع‌دهی استقبال می‌کند.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *