معلوم نیست چرا شهید فهمیده را از کتاب ها حذف و یک بحث سیاسی را درج می‌کنند

13:28 - 12 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۸۱۴۱
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: معلوم نیست به چه دلیل قهرمانی مثل حسین فهمیده را از کتاب‌های درسی حذف می‌کنند و یک بحث سیاسی را بنابر سلیقه سیاسی برخی افراد در کتاب‌ها درج می‌کنند.
به نقل از راه دانا، اسدالله عباسی در خصوص نظارت مجلس بر محتوای کتب درسی اظهار داشت: تهیه و تنظیم کتاب‌های درسی فرآیندی دارد که بخشی از آن را نظرسنجی از معلمان و گروه‌های آموزشی مختلف در سطوح مختلف شهرستان‌ها، استان‌ها و کل کشور تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه یکی از عناصر مهم آموزش، محتوای مناسب است افزود: یکی از مباحثی که در کمیسیون آموزش و تحقیقات مطرح است بحث بررسی کیفیت و کمیت کتاب‌های درسی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات ادامه داد: ما باید معلمانی متخصص برای پایه‌های تحصیلی داشته باشیم، متاسفانه امروز یکی از مشکلات تدریس دبیران دبیرستان‌ها در مدارس ابتدایی است که باعث به وجود آمدن مشکلاتی از قبیل ضعف در شیوه تدریس شده است.

عباسی گفت: در زمینه محتوای آموزشی هم این مسائل مطرح است، یعنی ما همانگونه که باید معلم متخصص داشته باشیم، باید محتوای آموزشی مناسب هم داشته باشیم؛ محتوای برخی از کتاب‌های درسی به خوبی و متناسب با اهداف آموزش و پرورش تنظیم نشده و این مشکل معاونت برنامه‌ریزی کتب درسی است که باید در این زمینه نظارت می‌کرد.

وی با بیان اینکه مجلس نمی‌تواند وارد جزئیات شود ولی در کلیات به کسانی که در کتاب‌های درسی نقش داشته‌اند تذکر می‌دهد عنوان کرد: معلوم نیست به چه دلیل قهرمانی مثل حسین فهمیده را از کتاب‌های درسی حذف می‌کنند و یک بحث سیاسی را بنابر سلیقه سیاسی برخی افراد در کتاب‌ها درج می‌کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با بیان اینکه تنظیم محتوای کتب درسی جزء مواردی است که باید روی آن دقت شود گفت: مجلس نسبت به این موضوعات بی‌تفاوت نیست و فقط خود سرگرم مباحث شکلی آموزش و پرورش نمی‌کند، یکی از ماموریت‌های ما نظارت روی مسائل کیفی در سیستم آموزشی کشور است که در این قسمت هم نظارت می‌کنیم و هم بحث‌هایی را خواهیم داشت.
 
خاطرنشان می‌شود که روز گذشته خبری مبنی بر برنامه روزانه روحانی هم به دروس دانش آموزان اضافه شد در شبکه اطلاع رسانی راه دانا منتشر شد که واکنش‌های زیادی را در برداشت.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *