کشت زعفران در روستایی که ساکنان آن از آب شرب هم محروم هستند/ کمک جهادگر فلسطینی به روستانشینان ایران

7:48 - 12 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۷۸۷۷
ساکنان یک روستا که حتی از آب شرب هم محروم هستند به کمک یک گروه جهادی، کشت زعفران را آموزش دیده اند تا بتوانند به خودکفایی برسند.
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، گروه های جهادی هر جا که قدم گذاشته اند توانسته اند منشاء خیر و برکت باشند و شرایط مناطق محروم را تا حدودی بهبود بخشند. اینبار، اعضای گروه جهادی "به سوی نور معرفت" راهی مناطق محروم استان ایلام شده اند. اعضا، پا به روستایی گذاشته اند که حتی ساکنین آن از داشتن آب آشامیدنی نیز محروم هستند.

روستای "حسن گاوداری" در شهرستان سریوان واقع شده است. سریوان یکی از شهرستان های استان ایلام است و ساکنین آن از بسیاری از حداقل ها نیز محروم هستند.

گروه جهادی، پا به این روستا می گذارد. در میان آنها از دندانپزشک و ماما گرفته تا مهندس کشاورزی، همه برای کمک به مردم روستا آماده هستند.

اعضای این گروه که به مدت 4 سال است فعالیت خود را آغاز کرده اند زمانی که متوجه می شوند زمین روستای حسن گاوداری برای کشت زعفران مناسب است، برای آموزش کشت این گیاه به روستائیان برنامه ریزی می کنند.

جذابیت فعالیت این گروه جهادی به اندازه ای است که حتی دانشجویان خارجی که در ایران مشغول به تحصیل هستند را نیز به سمت خود کشانده است. در میان اعضا، دانشجوی رشته دندانپزشکی حضور دارد که فلسطینی الاصل بوده و اکنون دانشجوی بورسیه در دانشگاه تهران است. او نیز که خود همواره سختی های زیادی را در فلسطین از نزدیک مشاهده کرده، برای کمک آماده شده و کار درمان دندان های روستاییان را برعهده گرفته است.

برای بررسی وضعیت این گروه جهادی و اقدامات آنها در روستای حسن گاوداری با زهرا محمد علی، مسئول گروه جهادی به سوی نور که وابسته به بسیج سازندگی سپاه تهران بزرگ است هم کلام شده ایم.

کشت زعفران در روستایی که ساکنان آن از آب شرب هم محروم هستند/ کمک جهادگر فلسطینی به روستانشینان ایران

وی در رابطه با نحوه فعالیت های گروه جهادی که سرپرستی آن را برعهده دارد به خبرنگار گروه جامعه می گوید: اعضای گروه جهادی ما را زنان تشکیل می دهند و ما 4 سال است که فعالیت خود را در روستاهای محروم آغاز کرده ایم. این گروه متشکل از دندانپزشکان، ماماها و جمعی از مهندسین کشاورزی هستند که با هدف خدمت رسانی رایگان به مناطق محروم اعزام می شوند.

محمد علی می افزاید: بعضی اوقات انسان ها غرق در زندگی ماشینی خود می شوند و اصلا یادشان می رود که برای چه به این دنیا آمده اند و هدفشان از خلقت چه بوده است.

مسئول گروه جهادی به سوی نور معرفت در خصوص خدمات بهداشتی ارائه شده به ساکنین روستاهای محروم می گوید: با ورود به مناطق، دندانپزشکان گروه از صبح زود تا غروب آفتاب مشغول خدمات دهی رایگان به مردم محروم می شوند. فعالیت آنها، در روستای حسن گاوداری نیز چنین بود. به دلیل محرومیت و نبود دندانپزشک در این منطقه، بسیاری از اهالی از نظر بهداشت دهان و دندان دچار مشکل بودند و حتی بسیاری از دختران جوان که باید به خانه بخت بروند نیز دندان های جلویی نداشتند. آنها به دلیل مشکلات مالی و نبود دندانپزشک نتوانسته اند دندان هایشان را ترمیم کنند.

وی با اشاره به آموزش های ارائه شده از سوی گروه جهادی به سوی نور در حوزه کشت زعفران به روستائیان می گوید: 5 مهندس کشاورزی نیز در بحث کارآفرینی در روستای حسن گاورداری به آموزش روستائیان مشغول شدند و تلاش کردند که ساکنین روستا با کشت زعفران به توانمندی اقتصادی دست پیدا کنند.

محمد علی با بیان اینکه روستائیان باید به آگاهی برسند و با ظرفیت های روستای خود بیشتر آشنا شوند می گوید: می توان با برگزاری کلاس های مختلف آموزشی در عرصه های اقتصاد مقاومتی مردم روستاها را با راه های کسب و درآمد بیشتر آشنا کرد و با این روش جلوی مهاجرت مردم روستا به شهر را گرفت.


کشت زعفران در روستایی که ساکنان آن از آب شرب هم محروم هستند/ کمک جهادگر فلسطینی به روستانشینان ایران

مسئول گروه جهادی به سوی نور معرفت از حضور یک دندانپزش فلسطینی الاصل در میان اعضای این گروه خبر می دهد و می گوید: یک دندانپزشک فلسطینی که سال ها ساکن سوریه بوده و اکنون به عنوان دانشجوی بورسیه در دانشگاه تهران مشغول تحصیل است نیز گروه ما را همراهی می کند. او در تلاش است که با آموزش اقدامات جهادی جهادگران ایرانی، این فعالیت ها را در کشور خود نیز برگزار کند.

وی با تاکید بر نقش دولت در موفقیت بیشتر گروه های جهادی به منظور ارائه مطلوب خدمات به محرومین می گوید: دولت نیز باید به روستاییان کمک بیشتری کرده و با ایجاد زیر ساخت ها به اشتغال زایی جوانان روستا کمک کند.

انتهای پیام/



بی نام
|
-
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
0
0
خدا خیرش بده
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *