فعالیت "شبکه القاعده" در افغانستان افزایش یافته است

16:33 - 08 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۶۰۶۵
فرمانده نظامیان آمریکائی و ناتو در افغانستان موسوم به حمایت قاطع اعلام کرد: با پایان یافتن ماموریت جنگی نظامیان خارجی در سال 2014 میلادی در افغانستان، فعالیت شبکه القاعده در این کشور افزایش یافته است.
فعالیت به گزارش سرویس بین الملل رسانه های افغانستان به نقل از ژنرال جان نیکلسون گزارش دادند: القاعده با استفاده از خلا امنیتی در مناطق دور دست افغانستان، فعالیت خود را در این کشور افزایش داده است.

وی افزود: نظامیان آمریکایی در حال حاضر در 7 استان افغانستان رهبران و فرماندهان القاعده را هدف حمله قرار داده و به نظر می رسد که بعد از سال 2001 میلادی، اینک در بالاترین سطح رشد فعالیت خود قرار گرفته است.

سال گذشته نیروهای افغان و نظامیان آمریکایی حمله مشترک به بزرگترین مرکز آموزش شبکه القاعده در شهرستان «شورابک» از توابع استان قندهار در مرز با کشور پاکستان انجام دادند و گفتند که بیش از 100 تروریست را کشته و این مرکز آموزش را نابود کرده اند.

حمله دیگر نظامیان افغان و نظامیان آمریکایی در 21 اردبیهشت امسال در استان پکتیکا در جنوب افغانستان به یک پایگاه القاعده انجام شد و «علی حیدر گیلانی» پسر نخست وزیر سابق پاکستان از چنگ آنان آزاد شد.

هفته گذشته اداره امنیت ملی افغانستان نیز از منهدم کردن یک پایگاه القاعده در شهرستان «میزان» استان زابل در جنوب این کشور خبر داد و افزود: 5 تروریست خارجی با شناسنامه های پاکستان در این پایگاه کشته شدند.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *