برای اولین بار اجراهای جشنواره آنلاین پخش می شوند

5:20 - 06 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۵۴۱۵
نمایش های بیست و ششمین جشنواره استانی تئاتر خراسان رضوی به صورت آنلاین پخش می شوند.

به گزارش گروه فرهنگی ، نمایش های بیست و ششمین جشنواره استانی تئاتر خراسان رضوی به صورت آنلاین پخش می شوند.

جواد اشکذری، رییس انجمن  نمایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دبیر اجرایی جشنواره گفت: یکی از نوآوری های این جشنواره ایجاد پایگاه نمایش همزمان اینترنتی برای نمایش های در حال برگزاری روی صحنه های این جشنواره است که در نوع خود در کشور بی نظیر خواهد بود.

وی جشنواره استانی تئاتر خراسان رضوی را ویترین یک ساله تئاتر استان قلمداد کرد و انتظار خود از این جشنواره را به نگاهی به جوانی ۲۶ ساله تشبیه کرد که هنوز بالندگی و رشد بیشتری می طلبد تا به شکوفایی خود برسد. وی با اشاره به حجم بالای برنامه ریزی مورد نیاز برای برگزاری جشنواره های تئاتر استانی، به منظور پیشگیری از هرگونه مشکلات مالی و شتابزدگی در برگزاری جشنواره ها، ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی را ضروری دانست.

اشکذری، ایجاد و گسترش بخش های مدیریت اجراهای عمومی، نمایشنامه نویسی، پژوهش تئاتر، عکاسی و دیگر بخش های مرتبط با هنر نمایش را در دبیرخانه یادشده، برای ورود و رشد چهره های تازه و تحصیلکرده،‌و گروه های جوان نمایشی استان، بسیار دارای اهمیت دانست.

او با اشاره به این که جشنواره استانی تئاتر برای این انجمن، جایگاه جشنواره تئاتر فجر در ابعادی کوچکتر را دارد، برگزاری و گسترش بخش های جنبی جشنواره استانی تئاتر مانند بخش های مسابقه نمایشنامه نویسی، مسابقه عکاسی، مسابقه طراحی پوستر، و مسابقه پژوهش های تئاتری را از دیگر برنامه های انجمن نمایش این اداره کل برای ایجاد فضای نوآوری و رقابت در استان دانست.

دبیر اجرایی بیست و ششمین جشنواره استانی تئاتر خراسان رضوی با اشاره به رشد ۳۰ درصدی بخش مسابقه جشنواره امسال، حضور تئاتر شهرستان های این استان در جشنواره امسال را دارای رشد ۵۰ درصدی دانست.

اشکذری، با اشاره به تنوع و نوآوری در شیوه های اجرایی نمایش های امسال، کیفیت اجرای نمایش های جشنواره استانی امسال را نیز دارای رشد قابل توجه دانست.

وی همچنین استقبال هنرمندان و مردم از جشنواره امسال را آن قدر چشمگیر دانست، که با توجه به محدودیت گنجایش تماشاگران در تالارهای برگزاری نمایش های جشنواره، برخی از نمایش ها با ۲ اجرای پی در پی پذیرای علاقمندان خود شدند.

رییس انجمن نمایش استان خراسان رضوی، ضمن اعلام برنامه ریزی و تلاش بیشتر برای تقویت و رشد تئاتر شهرستان های استان، ایجاد و گسترش بخش های جنبی تئاتر از جمله بخش های نمایشنامه نویسی، عکاسی، طراحی پوستر، و پژوهش های تئاتری را از دیگر برنامه های انجمن نمایش این اداره کل دانست که برای جشنواره های آینده این استان انجام خواهد شد.

بیست و ششمین جشنواره استانی تأتر خراسان رضوی که از ۴ مهر ماه جاری آغاز شده است تا ۷ مهر با اجرای نمایش های خود ادامه خواهد داشت و در ساعت ۱۸:۳۰ روز ۸ مهرماه جاری در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد با معرفی آثار برگزیده هیأت داوران به کار خود پایان خواهد داد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *