تاکید بر گسترش حجم روابط تجاری و صنعتی تهران – نایروبی

19:21 - 03 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۴۶۵۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
در دیدار وزیر صنعت ، معدن و تجارت ایران و رئیس مجلس ملی کنیا، دو طرف بر گسترش روابط تولیدی و صنعتی و افزایش مبادلات تجاری تاکید کردند.
به گزارش گروه اقتصاد به نقل ازشاتا؛ محمد رضا نعمت زاده در دیدار با جاستین مو توری رئیس مجلس ملی کنیا و هیئت همراه با اشاره به توانمندی های کشورمان در زمینه های صنعتی ، معدنی و تجاری ، از آمادگی ایران برای همکاری با این کشور در زمینه های تولید و صادرات خودرو ،‌انتقال فناوری ، برگزاری نمایشگاههای ماشین آلات وچای و بخش های دیگر تولیدی ، صنعتی و تجاری خبر داد.

در این دیدار همچنین دو طرف درباره صنعت چای و افزایش تبادلات بانکی ، صنایع بسته بندی ، همچنین توریسم و گردشگری، نیروگاه ،‌جاده سازی و مسکن، صنعت گل و گیاه ، فرآوری میوه در کشور کنیا از سوی شرکت های ایرانی و صنعت لبنیات گفتگو کردند.

رئیس مجلس ملی کنیا نیز در این دیدار نقش مجلس را در توسعه روابط دو کشور مهم ارزیابی و از برقراری ارتباط پارلمان 2 کشور ابراز خوشحالی کرد.

وی با اشاره به نتیجه بخش بودن مذاکرات 5+1 ، برآمادگی کشورش برای توسعه روابط در تمامی زمینه ها از جمله بانکی تاکید کرد.

حجم روابط تجاری بین دو کشور ایران و کنیا 47 میلیون دلار در سال 94 بود که از این میزان 42 میلیون دلار ارزش صادرات کالاهای ایرانی به کنیا و 5 میلیون دلار ارزش صادرات کالا از کنیا به کشورمان بوده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *