کشورهای مرتجع منطقه تصور می‌کنند که باید با جنگ بحران سوریه تمام شود

9:50 - 02 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۴۰۰۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه کشورهای مرتجع منطقه تصور می کنند که باید با جنگ مسأله سوریه تمام شود گفت: جمهوری اسلامی حل بحران سوریه را صرفا از راه سیاسی محقق می داند.
کشورهای مرتجع منطقه تصور می‌کنند که باید با جنگ بحران سوریه تمام شود
کمال دهقانی فیروزآبادی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با بیان اینکه پس از نقض آتش بس در سوریه، فضای بی اعتمادی میان واشنگتن و مسکو بیش از گذشته شد اظهار کرد: آمریکایی ها علی رغم ادعاهایشان، در بحران سوریه دخالت آشکار دارند که کمک های رسانه ای و تسلیحاتی آنها در سوریه در همین راستا قلمداد می شود. 

وی با بیان اینکه کشورهای مرتجع منطقه تصور می کنند که باید با جنگ مسأله سوریه تمام شود گفت: از شش سال پیش تا امروز، چند بار آتش بس در سوریه برقرار شد و ممکن است چند بار دیگر هم این اتفاق بیفتد؛ در این میان مهمترین موضوع شانه خالی نکردن از انجام تعهدات است.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: افرادی در سیستم نظامی و اطلاعاتی آمریکا حضور دارند که هر از چندگاهی تصور حل نظامی بحران سوریه را در سر می پرورانند؛ این موضوع بقینا آتش درگیری ها را نیز شعله ورتر می کند.

دهقانی فیروزآبادی در پایان با بیان اینکه جمهوری اسلامی حل بحران سوریه را صرفا از راه سیاسی محقق می داند خاطرنشان کرد: کشورهای غربی، تروریست ها و برخی کشورهای منطقه از ابتدا مخالف منطق حل بحران از طریق سیاسی بودند اما برخی از آنها رفته رفته با گذشت زمان و با تجربه سیاست های اشتباه خود به نتیجه درست رسیدند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *