رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: زندان رفتن معتادان مضرات زیادی دارد/ کاهش 2500 نفری جمعیت کیفری در دو سال گذشته

12:26 - 31 شهريور 1395
کد خبر: ۲۲۳۴۸۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
حجت الاسلام و المسلمین مظفری گفت: جمعیت کیفری در استان استان خراسان رضوی در 2سال اخیر 2500 نفر کاهش یافته است.
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: کاهش 2500هزار نفری جمعیت کیفری در خراسان رضویحجت الاسلام و المسلمین مظفری رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی در رابطه با بخشنامه اخیر رئیس قوه قضائیه و ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری اظهارکرد: هدف از بخشنامه این است که زندان فقط برای مجرمانی باشد که حضورشان در جامعه موجب سلب آسایش مردم می‌شود.

وی افزود: اگر این بخشنامه به صورت کامل اجرایی شود معتقدیم که جمعیت کیفری در زندان‌ها کاهش می یابد و به مسئولان فرصتی داده می شود که درباره زندانیان برنامه ریزی اصولی داشته باشند.

این مقام عالی قضایی در ادامه اظهار کرد: اصلاح قوانین مربوط به بدهی‌های مالی، وضع قوانین جدید و توسعه بیمه‌ها از راهکارهایی است که مانع ورود بدهکاران مالی به زندان‌ها می‌شود. دراین راستا افرادی که به خاطر بدهی مالی در زندان بودند را بتدریج جدا کرده‌ایم و همچنین برای زندانیان با جرائم سبک از طریق کمیسیون عفو و بخشودگی و رضایت شکات مقدمات آزادی آنان را فراهم کردیم.

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی گفت: جمعیت کیفری در این استان در 2سال اخیر 2500 نفر کاهش یافته است.

وی در خصوص اینکه معتادان نباید به زندان‌ها فرستاده شوند نیز گفت: در استان خراسان رضوی از دو سال قبل معتادان به زندان معرفی نمی‌شوند و مراکز نگهداری برای بازپروری معتادان آماده شده است؛ چراکه زندان رفتن معتادان مضرات زیادی دارد ولی این افراد در مراکز بازپروری درمان می‌شوند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *