دین بدون ولایت دین ناقصی است

23:40 - 30 شهريور 1395
کد خبر: ۲۲۳۱۱۱
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دینی که در آن ولایت نباشد دین ناقصی است و نمی‌توان از نعمت‌های الهی بهره‌مند شد.
دین بدون ولایت دین ناقصی استبه گزارش گروه سیاسی ،حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی در جشن عید غدیرخم که در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد با بیان اینکه این عید بزرگترین عید مسلمانان جهان است اظهار داشت: خداوند متعال در آیه 67 سوریه مائده خطاب به پیامبرش می‌فرماید که « یَا أَیهَا الرَّسولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَیْک مِن رَّبِّک وَ إِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْت رِسالَتَهُ وَ اللَّهُ یَعْصِمُک مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لا یهْدِى الْقَوْمَ الْکَفِرِینَ».

وی با اشاره به اینکه خطاب قرار داده شدن پیامبر(ص) با کلمه رسول یعنی اینکه ماموریتی به ایشان محول شده است افزود: وقتی یَاأَیهَا الرَّسولُ گفته می‌شود یعنی ماموریتی برای پیامبر(ص) بیان می‌شود.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ماموریت پیامبر(ص) تنها آگاه کردن مردم از حقایق غیبی نیست عنوان کرد: ماموریت پیامبر(ص) اصلاح و ساختن جامعه است ماموریت ایشان این است که دست مردم را بگیرد و هدایت به امر کند و آنها را به سرمنزل مقصود برساند.

وی با اشاره به معنی آیه 67 سوریه مائده «اى پیامبر آنچه از طرف پروردگارت بر تو نازل شده است کاملا (به مردم ) برسان و اگر نکنى، رسالت او را انجام نداده اى و خداوند تو را از (خطرات احتمالى ) مردم نگاه می‌دارد، و خداوند جمعیت کافران (لجوج ) را هدایت نمی‌کند» گفت: این پیام آنقدر مهم است که قرآن می‌فرماید که اگر این پیام را نرسانی تمام زحمات و تلاشهای 23 ساله پیامبر(ص) در راستای ایفای ماموریت بی‌ثمر خواهد ماند.

حاج ابوالقاسم دولابی با بیان اینکه با گفتن این پیام ممکن بود عده‌ای شورش کنند جان پیامبر(ص) به خطر بیفتد و حسادتها نیز آغاز شود ابراز کرد: در زمان واقعه غدیر در برخی از تواریخ نوشته‌اند که پیغمبر(ص) بالای 100 هزار نفر را جمع کرد.

وی با اشاره به فرمایشات و خطبه پیامبر(ص) در واقعه غدیر خاطرنشان کرد: نگرانیهای پیامبر(ص) به این خاطر بود که عده‌ای منافق در بین امت بوی قدرت را استشمام کرده و دور ایشان جمع شده و منتظر بودند عمر پیامبر(ص) خاتمه یابد تا مناصبی را تصاحب کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه با اعلام پیام روز غدیر ناگهان نقشه‌های منافقین نقش برآب شد اظهار داشت: منافقین برای بعد از پیامبر(ص) برنامه‌ها داشتند که خدای متعال در آخرین اجتماع عمومی مسلمانان بعد از حجة‌الوداع تیری بر قلب منافقانی می‌زند که دندانها را برای بعد از پیامبر(ص) تیز کرده بودند.

وی افزود: کسانی که منتظر بودند بعد از پیامبر(ص) موقعیت‌های از دست رفته خود را دوباره به دست آورند مشاهده کردند که ایشان جانشین خلف و صالحی که راه پیامبر(ص) را ادامه خواهد داد قرار داده است.

حاج ابوالقاسم دولابی با ابراز " کسی که زیر چتر خداوند متعال است نباید از کفار ترسی داشته باشد" بیان کرد: اگر ولی خدا دستش باز باشد و بتواند احکام‌الله را در جامعه پیاده کند دشمنان نمی‌توانند هیچ خطری برای جامعه ایجاد کنند.

وی با یادآوری پیامهای واقعه غدیر خاطرنشان کرد: دینی که در آن ولایت نباشد دین ناقصی است و نمی‌توان از نعمت‌های الهی بهره‌مند شد.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نخستین درسی که می‌توان از غدیر گرفت درس اهمیت ولایت و ولایتمداری است گفت: ولایت آن چنان مهم است که خداوند در آیه 67 سوریه مائده می‌فرماید که کسانی که ولایت علی(ع) را قبول ندارند کافر هستند و خداوند راه را برای کفار به سوی هدایت روشن نخواهد کرد یعنی هر کس که ولایت علی(ع) را نپذیرفت دین ندارد.

وی با اشاره به اینکه دینی که در آن ولایت نباشد ناقص است تصریح کرد: در روایات معتدد آمده که دین پنج پایه دارد که نماز، زکات، روزه، حج و ولایت این پنج پایه را تشکیل می‌دهند و هیچ یک از پایه‌های دین به اهمیت مسئله ولایت نیست.

حاج ابوالقاسم دولابی با تاکید بر اینکه دین بدون ولایت جامعه را در خدمت کفر و نفاق قرار خواهد داد ابراز کرد: نمونه این جامعه تمام کشورهای مدعی مسلمانی در اطراف ما هستند در عربستان چند میلیون مسلمان برای به‌جا آوردن حج به این کشور می‌روند اما این حج به کار مسلمان نمی‌‌آید و در خدمت کفار است و سبب شده یک ظرفیت بسیار بزرگ برای بیدار کردن یک میلیارد مسلمان تعطیل مطلق  باشد.

وی گفت: حکام مزدور عربستان که شیعیان و پیروان اهل بیت(ع) را به سفر حج راه نمی‌دهند می‌گویند شما سیاسی هستید و نباید به مراسم حج بیایید اما باید گفت که چرا ائمه جمعه این کشور در نماز جماعت‌ها علیه شیعیان سخن‌پراکنی می‌کنند و چرا مجاهدین خلق و منافقین که دستشان به خون مردم آغشته است امسال به عنوان میهمان ویژه به مراسم حج دعوت شدند.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر بی‌کفایتی و رفتار دوگانه و سیاسی آل‌سعود در اداره حرمین شرفین بیان کرد: اگر ایرانیان مسلمان نیستند پس چرا این منافقین مزدور در مراسم حج حضور یافتند و اگر مسلمان هستند پس چرا قاتلان ایرانیها به مراسم حج دعوت شدند و چه شده که خادم‌الحرمین، خائن‌الحرمین شده است و این مکان مقدسی که باید محل طواف پاکان باشد محل طواف آلوده‌ترین افراد و جانیان عالم شده است.

وی با بیان اینکه چرا خانه کعبه مکان امنی برای جانیان شده و داعشی‌ها که جنایت‌های بسیاری را در عراق، سوریه و یمن انجام می‌دهند آزادانه دور بیت‌الله طواف می‌کنند افزود: دلیل این موضوع این است که این حج بی‌ولایت بوده و نمازهایشان نیز نماز بی‌ولایت است.

حاج ابوالقاسم دولابی با تاکید بر اینکه دین کشور بی‌ولایت پشیزی ارزش ندارد خاطرنشان کرد: کشوری که نماز، روزه، حج و زکات دارد اما ولایت ندارد منابع، ثروتها و امکاناتش در اختیار کفر و ظلم قرار می‌گیرد امروز عربستان ملعون در کنار رژیم صهیونیستی قرار گرفته و مسلمانان مظلوم یمن، بحرین و سوریه را قتل عام می‌کند.

وی با اشاره به فضلیت‌های عید غدیر اظهار داشت: عیدی روز غدیر 100 هزار برابر در نامه عمل ثبت می‌شود و اگر کسی در این روز به یک مومن غذا دهد برابر این است که به 100 هزار پیامبر خدا اطعام کرده است.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در همین دنیا کسانی هستند که درباره غدیر چیزی نشنیده‌ و فقط عاشورای ما را دیده‌اند چرا حسینیه اعظم که محل تجلی ولایت ولایتمداران است و در تاسوعا و عاشورای حسینی حماسه کم‌نظیر را در جهان شیعه پدید می‌آورد نباید مشابه آن را در عید غدیر داشته باشد چرا که عید غدیر بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه اگر ولایت نباشد و یا تنها گذاشته شود آن دین کامل نخواهد بود ابراز کرد: در این موقعیت دشمنان طمع می‌کنند و زمانی طمع آنها قطع می‌شود که ولایت سرپا باشد.

حاج ابوالقاسم دولابی با اشاره به اینکه اهمیت نقش مردم درس دوم از واقعه غدیر است خاطرنشان کرد: جمع شدن 100 هزار نفر و معرفی امیرالمومنین(ع) در بین این جمعیت برای این است که اگر ولی خدا یار و یاور نداشته باشد خانه‌نشین می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم نقش اول را در پیاده شدن نظام ولایی دارند عنوان کرد: همین مردمی که در غدیر آمدند و تبریک گفتند بعد از رحلت پیامبر(ص) شرایط برگشت و تحت تاثیر تهدیدها، توطئه‌ها و نقشه‌های همانهایی که پیامبر(ص) نگرانشان بود قرار گرفتند و از ترسشان امیرالمومنین(ع) حمایت نکردند و همین آقایی که ولایتش ستون اصلی ایمان است 25 سال خانه‌نشین می‌شود.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: وقتی مردم بصیرت نداشته باشند و زمانی که باید در میدان باشند همراهی نکنند ولی خدا اگر امیرالمومنین(ع) نیز باشد نمی‌تواند کاری کند.

وی با بیان اینکه وقتی مردم ولی خدا را همراهی نکنند دشمنان دست ولی را می‌‌بندند ادامه داد: آن روزی که امیرالمومنین علی(ع) خلافت را پذیرفت آن روزی بود که مردم به در خانه‌اش آمدند چرا که ولی خدا هیچ وقت به زور بر مردم حکومت نمی‌کند.

حاج ابوالقاسم دولابی تصریح کرد: هوشیار باشیم که اگر آمادگی نداشته باشیم و همراهی نکنیم امروز نیز دست ولی خدا بسته می‌شود آن روز دست ولی خدا را با طناب می‌بستند اما امروز به شیوه‌های دیگر می‌بندند.

وی با بیان اینکه امروز به شیوه‌های مختلف اجازه نمی‌دهند خواسته ولی خدا در جامعه پیاده شود ابراز کرد: خداوند لعنت کند کسانی که نمی‌گذارند مردم ایران مزه شیرین ولایت را بچشند.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه جمع شدن دور ولایت اختلاف و تفرقه را از بین می‌برد افزود: این موضوع اقتدار را به همراه دارد و وقتی اقتدار ایجاد شد دشمن جرأت نمی‌کند به کشور نگاه چپ داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز فرزندی از نسل امیرالمومنین(ع) سکاندار اداره این کشور است تصریح کرد: مقام معظم رهبری با تیزبینی و بصیرتش کاری کرده که در شرایطی که دور تا دور ما کشورها در ناامنی و انفجار هستند ما یک جزیره امن و با ثباتی داشته باشیم.

حاج ابوالقاسم دولابی با بیان اینکه این اقتدار از زمان امام راحل تا به امروز ادامه داشته است خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بنیه دفاعی را تقویت و دشمن را ناامید کرده است اما می‌بینیم گاهی کسانی که نمی‌گذارند مقام ولایت در این کشور جریان پیدا کند حرفهایی می‌زنند که به بچه هم بگویید می‌خندد.

وی اضافه کرد: این افراد می‌گویند که بنیه دفاعی را تعطیل کنید در حالی که اقتداری که امروز کشور ما دارد به خاطر این بنیه دفاعی است که دشمن نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اگر مردم در صحنه حضور نداشته باشند و خواص آن زمانی که باید بیدار باشند خواب بمانند دست ولی خدا بسته می‌شود.

وی گفت: وقتی دست ولی خدا بسته شد شعارش همان شعار امیرالمومنین(ع) است و برای گرفتن حقش کشت و کشتار نمی‌کند و مردم را به جان هم نمی‌اندازد مانند کسانی که برای گرفتن حق توهمی خودشان مملکت را به هم ریختند و مدت طولانی آسیب‌های زیادی به اعتبار داخلی و خارجی کشور زدند ولی خدا این طور نیست.

وی با بیان اینکه باید مراقب باشیم ولی خدا خانه‌نشین نشود اظهار داشت: امروز دست ولی خدا گاهی با حضور در انتخابات‌ها، جهت‌گیریها و موضع‌گیریها باز و بسته می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *