سهم واحدهای آموزشی غیرانتفاعی تا 20 درصد افزایش پیدا می‌کند

1:20 - 30 شهريور 1395
کد خبر: ۲۲۲۷۵۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ سهم واحدهای آموزشی غیرانتفاعی در نظام آموزشی کشور تا 20 درصد افزایش پیدا می‌کند.
سهم واحدهای آموزشی غیرانتفاعی تا 20 درصد افزایش پیدا می‌کند
به گزارش گروه سیاسی ، احمد همتی در جمع شماری از مدیران آموزش و پرورش شهرستان سمنان اظهار داشت: واحدهای آموزشی زیادی داریم که خصوصی و غیرانتفاعی هستند و کماکان درصدهای تأسیس این مراکز بالا می‌رود.

وی تصریح کرد: امروز بین 10 تا 12 درصد واحدهای آموزشی، غیرانتفاعی بوده و قرار است تا 20 درصد افزایش پیدا کند و امروز باید مشخص کرد که این مراکز باید چگونه برنامه‌ریزی و ساماندهی شوند.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح و ایده‌ای که برای نظام آموزشی در کشور باید وجود داشته باشد، از طرف چه کسی باید عنوان شود و بدون تردید، از طریق سازمان نظام فرهنگیان خیلی بهتر می‌توان کارها را پیش برد و ایده‌ها را مطرح کرد.

همتی گفت: یکی از موارد مهم کنونی این است که دفاع از حقوق صنفی امروز به چه صورتی باید انجام شود و آیا پراکنده و بی‌قانون باید عمل کرد یا این موارد در چارچوب سازمانی مشخص چون نظام فرهنگیان انجام شود.

وی تصریح کرد: بازآموزی‌ها خیلی راحت می‌تواند در قالب سازمان نظام فرهنگیان انجام و باری از دوش وزارت آموزش و پرورش برداشته شود و کیفیت‌ها را نیز بالا ببریم؛ بازآموزی‌ها در قالب این سازمان به بهترین شکل اجرایی خواهد شد.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: اظهارنظر در مورد کتاب‌های درسی و محتوای دروس نیز باید از طریق همین سازمان انجام شود؛ بنابراین سازمان نظام فرهنگیان می‌تواند نقش بسیار تأثیرگذاری در جامعه داشته و محل پرورش مدیران عالی‌رتبه برای نظام آموزشی و فرهنگی کشور باشد و ضرورت آن کاملاً مشخص است.

همتی گفت: امروز اگر کسی این ضرورت را انکار کند، توجیه نشده است یا مواردی به وی القا شده است که موافقت نکند و این موارد هم غیرمنطقی و غیراصولی است.

وی تصریح کرد: چیزی که مسلم بوده، این است که ما در مجلس شورای اسلامی راه‌اندازی سازمان نظام فرهنگیان را پیگیری خواهیم کرد تا عملیاتی و در برنامه ششم توسعه تصویب شود و با همکاری همه مدیران آموزشی و معلمان آن را با اختیارات قابل‌توجهی اجرایی می‌کنیم تا بتواند نقش مناسبی در امور داشته باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *