آلمان خواستار تشکیل مقر نظامی برای اتحادیه اروپا در بروکسل شد

20:34 - 28 شهريور 1395
کد خبر: ۲۲۲۶۲۴
یک سخنگوی وزارت دفاع آلمان بر لزوم ساخت یک مقر استراتژیک نظامی برای اتحادیه اروپا در بروکسل تاکید کرد.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از تسنیم؛ به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، آلمان و فرانسه از این امر حمایت می کنند که اتحادیه اروپا یک مقر شخصی برای عملیات های نظامی و غیر نظامی ایجاد کند.

دولت آلمان حالا درباره مقر این پایگاه نظامی اتحادیه اروپا هم اظهار نظر کرده است.

یک سخنگوی وزارت دفاع آلمان در این باره به روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ گفته است که یک مقر استراتژیک دائمی برای این منظور باید در بروکسل ساخته شود.

وی تصریح کرد از آنجایی که مسئله تشکیل یک مقر نظامی استراتژیک مطرح است رهبری برای یک ماموریت موسوم به پروژه سیاست دفاعی و امنیت مشترک GSVP که نزدیکی مناسبی با نهادهای سیاسی داشته باشد ضرورت دارد.

وزرای دفاع اتحادیه اروپا می خواهند در 26 و 27 سپتامبر در براتیسلاو درباره تقویت سیاست دفاعی و امنیتی مشترک با هم مشورت کنند. سران کشورهای اروپایی می خواهند در دسامبر تصمیمات ملموس و مشخصی را در این باره اتخاذ کنند.

بعد از رای مثبت انگلیسی‌ها برای خروج از اتحادیه اروپا درخواست هایی برای تشکیل ارتش واحد اروپایی و یک سیاست دفاعی و امنیتی مشترک در این اتحادیه شکل گرفته است. تا به حال انگلیس مانع بزرگی بر سر راه تحقق این هدف اتحادیه اروپا و از مخالفان سرسخت آن بود که با خروج این عضو راه برای تحقق این هدف اروپایی همواره می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *