آزادی 48 زندانی جرائم غیرعمد با گذشت یک میلیارد و400 میلیون تومانی شکات

14:11 - 26 شهريور 1395
کد خبر: ۲۲۱۶۰۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
ابراهیمی از آزادی 48 زندانی جرائم غیرعمد با گذشت یک میلیارد و400 میلیون تومانی شکات خبرداد و گفت: بسیاری از پرونده های قضایی را می توان با پادرمیانی بزرگان وریش سفیدان حل کرد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های کردستان، مدیرکل زندان های کردستان از آزادی 48 زندانی جرائم غیرعمد با گذشت یک میلیارد  و400 میلیون تومانی شکات خبرداد و گفت: بسیاری از پرونده های قضایی را می توان با پادرمیانی بزرگان وریش سفیدان حل کرد و از ورود آنها به محاکم قضائی که ممکن است منجر به مجازات حبس نیز شود جلوگیری نمود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۱۹۸ زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های استان تحمل حبس می کنند اظهارکرد: متاسفانه تعدادی از افراد جامعه به دلیل آشنا نبودن با قوانین  مرتکب فعلی شده اند که قانونگذار آن را جرم تلقی نموده و برای آن مجازات در نظرگرفته است که از آن جمله می توان به مواردی همچون: بدهکاری مالی (به جز کلاه برداری)، تصادف منجر به جرح، حوادث کارگاهی، مهریه و نفقه و … اشاره نمود.

ابراهیمی از دست و پنجه نرم کردن خانواده های زندانیان به خصوص زندانیان جرائم غیرعمد با آسیب ها و مشکلات اجتماعی عدیده سخن به میان آورد و گفت: خانواده‌های این دسته از زندانیان که به طور ناخواسته روانه زندان شده اند عمدتاً در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی به دلیل عدم حضور سرپرست خانواده هستند و در صورت غفلت در  رسیدگی به‌موقع و صحیح به آن‌ها ممکن است به‌تدریج خانواده و یا فرزندان این افراد نیز به چرخه بزهکاری و آسیب‌های اجتماعی جامعه وارد شوند.

مدیرکل زندان‌های کردستان فلسفه تشکیل ستاد مردمی دیه را کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد دانست و بیان کرد: خوشبختانه از ابتدای سال جاری تاکنون با کمک های خیرین و ستاد مردمی دیه تعداد ۴۸ زندانی جرائم غیر عمد از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده هایشان بازگشته اند.

این مقام مسئول روحیه گذشت و فداکاری در میان مردم کردستان را مثال زدنی دانست و اظهارکرد: همچنین در سال ۹۵ شکات پرونده های قضائی با گذشت از یک میلیارد و 400 میلیون تومان  زمینه آزادی ۴۸ زندانی جرائم غیر عمد را فراهم نموده اند که این مهم خود مهر تاییدی بر ادعای با گذشت بودن مردم این خطه از کشور دارد.

ابراهیمی همچنین اعطای ۲۰۰ میلیون تومان بلاعوض از طریق منابع مالی ستاد دیه استان و هم چنین تسهیلات بانکی در قالب وام قرض الحسنه به مبلغ ۴۲۶ میلیون تومان را در آزادی این تعداد زندانی جرائم غیر عمد تاثیرگذار دانست.
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *