سفر گروهی از ضد انقلاب به اسرائیل/ ابراز نگرانی از تاثیر برجام بر تقویت نظام سیاسی ایران

19:21 - 25 شهريور 1395
کد خبر: ۲۲۱۴۲۶
یک روزنامه صهیونیستی در گزارشی مدعی شد که گروهی از ضدانقلاب اندک‌زمانی پس از حصول توافق هسته‌ای ایران و 1+5 به اسرائیل سفر کرده و در کنفرانسی حضور یافته‌اند.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از فارس؛ روزنامه تایمز اسرائیل مدعی شد که اندک زمانی پس از جمع‌بندی توافق هسته‌ای ایران و 1+5، گروهی از «ناراضیان شناخته شده ایرانی» برای شرکت در کنفرانسی به اسرائیل رفته‌اند. زمان این کنفرانس، جولای 2015 و هدف از آن بررسی توافق هسته‌ای از دیدگاه ایرانیان خوانده شده است.

به نوشته روزنامه صهیونیستی، اینکه چه کسانی دقیقا در کنفرانس مزبور شرکت داشته‌اند، همچنان محرمانه است اما در بین افراد مزبور، وزرا و دیپلمات‌های سابق، بنیان‌گذاران سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رهبران دانشجویی سابق، فعالان دموکراسی‌خواه فعلی، روشنفکران، نویسندگان و شخصیت‌های رسانه‌ای حضور داشتند که اکنون در ایران زندگی نمی‌کنند.

با توجه به آنکه تنها وزیر شاخص سابقی که در اپوزریسیون حضور دارد، عطاءالله مهاجرانی است، می‌توان گمانه‌زنی کرد که وی یکی از حضار در این کنفرانس بوده است. از سوی دیگر، از آنجا که کسانی چون اکبر گنجی و محسن سازگارا، از سوی رسانه‌های غربی به عنوان بنیان‌گذاران و اعضای سابق سپاه نام برده می‌شوند، می‌توان حضور این افراد در کنفرانس فوق را نیز محتمل دانست.

جالب اینجاست که جماعت حاضر در این کنفرانس ابراز نگرانی کرده‌اند برجام می‌تواند به تقویت نظام تئوکراتیک سیاسی ایران بینجامد. این افراد همچنین به این نکته هم پرداخته‌اند که با توجه به ایرادات ساختاری اقتصاد ایران، چشم‌انداز استفاده این کشور از فرصت‌های توافق هسته‌ای چندان روشن نیست.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *