نتایج آزمون دستیاری تخصصی پزشکی حداکثر تا 2 روز آینده اعلام می شود

14:43 - 25 شهريور 1395
کد خبر: ۲۲۱۳۷۹
دسته بندی: جامعه ، عمومی
معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت:دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی در حال پیگیری امور مربوط به قبول شدگان آزمون دستیاری تخصصی هستند و نتایج دو روز دیگر اعلام می شود.
نتایج آزمون دستیاری تخصصی پزشکی حداکثر تا 2 روز آینده اعلام می شودبه گزارش گروه جامعه ،باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: آزمون دستیاری با شرکت 14،093 نفر در  اردیبهشت ماه سالی جاری برگزار شد و قرار بود با این آزمون با تغییراتی نسبت به سال پیش برگزار شود و برهمین اساس برنامه زمان بندی اعلام نتایج این آزمون نیز با اندکی تغییرات همراه بود. 

 لاریجانی گفت: از جمله تغییرات پیش بینی شده تاثیر سوابق تحصیلی در پذیرش دانشجویان بود که بر همین اساس در تاریخ 16 مرداد نتایج آزمون دستیاری اعلام شد، اما باتوجه به آنالیز نتایج و تصمیمی که در سطح وزارت بهداشت اتخاذ شد  قرار بر این شد که در سال جاری سوابق تحصیلی افراد در آزمون تاثیر نداشته باشد. 

وی افزود: با این تغییر عملیات جدیدی برای  اعلام نمرات داوطلبان در مرکز سنجش آموزش پزشکی آغاز گردید و مجددا کارنامه داوطلبان در تاریخ 20 مرداد 1395 اعلام شد.  

معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در آزمون دستیاری سال جاری از میان شرکت کنندگان کسانی که حداقل نمره 150 از 600 را کسب کردند مجاز به انتخاب رشته شدند. 

لاریجانی اذعان داشت: 6،974 نفر مجاز به انتخاب رشته بودند که از تاریخ 24 مردادماه انتخاب رشته کردند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت اضافه کرد: به دلیل شرایط خاص داوطلبان و تقاضاهای مکرر 3 بار ویرایش انتخاب رشته برای افراد فعال شد و آخرین ویرایش در تاریخ 15 شهریور به مدت 1 روز بود.  

 لاریجانی اظهار داشت: امسال باتوجه به اینکه رشته ها به 5 گروه تقسیم شدند باید ضرایب دروس متناسب با رشته های تحصیلی به صورت جداگانه تعیین گردد و بر همین اساس برای هر گروه برنامه نرم افزاری جداگانه ای تدوین شد که بی شک زمان محاسبات و انجام امور مربوط به آزمون را تغییر داد. 

وی اظهار داشت: همکاران ما در مرکز سنجش آموزش پزشکی به صورت شبانه روزی در حال استخراج نتایج آزمون ها بوده و حداکثر تا 2 روز آتی نتایج در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام می شود. 

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: قبول شدگان در اسرع وقت به دانشگاههای علوم پزشکی کشور معرفی می گردند و از طریق هماهنگی دبیرخانه آموزش پزشکی و تخصصی با معاونت آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی این افراد تا نیمه مهرماه در بخش ها مستقر و آغاز به تحصیل خواهند کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *