تصویب 94 طرح آمایش آموزش عالی

21:48 - 24 شهريور 1395
کد خبر: ۲۲۱۱۹۷
دسته بندی: جامعه ، عمومی
معاون آموزشی وزیر علوم گفت: یک کمیته 8 نفره مسئول رسیدگی به رشته های مشترک بین وزارت علوم و وزارت بهداشت است و یک جلسه آن تشکیل شد.
به گزارش گروه جامعه ؛ مجتبی شریعتی نیاسر در «گفتگوی 20» امشب به بررسی رویکردهای آموزشی در سال تحصیلی جدید پرداخت و گفت :یک کمیته 8نفره برای تعیین تکلیف رشته های مشترک بین وزارت علوم وبهداشت تعیین شد ودر اولین جلسه آن کارشناسان به بررسی رشته روانشناسی پرداختند .

وی افزود :تصمیم گیری نهایی درباره رشته روانشناسی به جلسه بعدی موکول شد .

شریعتی نیاسر درباره آزمون دکتری ودو مرحله ای شدن ان گفت: مجلس در جمع بندی نهایی به دومرحله شدن ازمون دکتری رسید وما ناچار به اجرای سیاست مجلس هستیم. 

وی به  قانون سنوات  اشاره کرد وافزود :این قانون به دانشگاهها ابلاغ شد ودانشگاهها موظف به اجرای قانون هستند .

شریعتی نیاسر در ادامه درباره شهریه دانشگاهها گفت :ما پارسال به دانشگاهها اعلام کردیم که این موضوع هئیت امنای دانشگاه ها واگذار شده و هئیت امنا تصمیم گیر نهایی هستند .

وی به وضعیت ادغام دانشگاههای فنی وحرفه ای و علمی کاربردی اشاره کرد وافزود :ما با رویکرد ارتقا موسسات گام برمی داریم ودر این راستا طرح ساماندهی تدوین شده است وبه صورت تدریجی پیاده می شود .

شریعتی نیاسر گفت :هنوز به جمع بندی نهایی درباره دانشگاه های فنی وحرفه ای و علمی کاربردی نرسیده ایم واین بررسی ها ادامه دارد.

وی در ادامه به سند آمایش آموزش عالی اشاره کرد افزود :یکی از محورهای آموزش عالی ماموریت گرابودن دانشگاه ها است وباید ماموریت گرایی به طور جدی محقق شود .

شریعتی نیاسر گفت :در اسفند  94طرح آمایش آموزش عالی به تصویب شورای انقلاب فرهنگی رسید و در حال اجرا شدن است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *