ضرورت استقرار مرکز مشاوره خانواده در شهرستان آوج

6:30 - 24 شهريور 1395
کد خبر: ۲۲۰۶۳۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
تقوی همت آبادی گفت: باتوجه به وجود پرونده های متعدد طلاق در محاکم قضایی قانون حمایت از خانواده اخذ نظر مشاوره خانواده در پرونده‎های طلاق را برای اتخاذ تصمیم نهایی امری ضروری و لازم دانسته است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی دادگستری قزوین «عمران تقوی همت آبادی»، رئیس دادگستری شهرستان آوج با اشاره به تاکید قانون حمایت از خانواده جهت اخذ نظر مشاوره خانواده در پروند های طلاق اظهار کرد: با توجه به وجود پرونده های متعدد طلاق در محاکم قضایی قانون حمایت از خانواده اخذ نظر مشاوره  خانواده در پرونده‎های طلاق را برای اتخاذ تصمیم نهایی  امری ضروری و لازم دانسته است.
 
وی افزود : هر چند در شهرستان آوج میزان پرونده‎های طلاق در سطح متوسط کشوری قراردارد اما استقرار و راه‎اندازی مرکز مشاوره خانواده می‎تواند در کاهش پروندهای طلاق موثر باشد.
 
رئیس دادگستری شهرستان آوج خاطرنشان کرد: استقرارو  راه اندازی مرکز مشاور خانواده در شهرستان آوج یکی از مطالبات جدی  و نیاز های اصلی مردم است.
 
 تقوی با یادآوری اینکه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین به طور جدی پیگیر استقرار مرکز مشاوره خانواده در شهرستان آوج است عنوان کرد:  تعدادی از افراد  واجد شرایط و دارای تخصص لازم در زمینه مشاوره برای راه اندازی مرکز مشاوره خانواده  در شهرستان آوج اعلام آمادگی کرده اند  که این درخواست ها در حال بررسی و رسیدگی است.
 
این مقام مسئول با اشاره به تعامل نزدیک بین مجموعه دادگستری استان قزوین با دستگاه های مرتبط در  حوزه مشاوره  یادآور شد : در این زمینه و با توجه به مجوز مقنن در ماده 16 و تبصره آن از قانون حمایت از خانواده پیگیری های لازم جهت استفاده از مشاوران سازمان بهزیستی که در خصوص  ارائه مشاوره  دارای مسئولیت و تخصص لازم هستند انجام شده است تا با استفاده از ظرفیت این دستگاه مرکز مشاوره خانواده در  شهرستان آوج فعالیت خود را هر چه زودتر آغاز نماید.
 
رئیس دادگستری شهرستان آوج تاکید کرد : سیاست و راهبرد قوه قضائیه برای کاهش پرونده های طلاق  این است در کنار استفاده از مراکز مشاوره از ظرفیت معتمدان و بزرگان محله و قوم و قبیله‎ای و همچنین ظرفیت علمای دینی برای صلح و سازش در پرونده ها به ویژه پرونده های مربوط به طلاق استفاده کند که در این خصوص هماهنگی های مناسبی با امام جمعه شهرستان صورت پذیرفته است.
 
تقوی با اشاره به پایبندی مردم شهرستان آوج به ارزش های دینی و فرهنگ و آداب رسوم شایسته گذشتگان عنوا ن کرد : اگر دستگاه های متولی در حوزه خانواده و فرهنگ در زمان مناسب و به موقع وظایف و مسئولیت های خود را انجام دهند اختلافات کوچک  خانواده ها منجر به تشکیل پرونده قضایی و در نهایت طلاق نمی‎شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *