برگزاری دوره آموزشی مدیریت مهارت و دانش رفتار برای پرسنل پلیس امنیت اخلاقی + عکس

3:45 - 18 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۸۶۴۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
جوهری گفت: دوره آموزشی مدیریت مهارت و دانش رفتار در طی دو روز و به مدت 16ساعت برای 18 نفر از پرسنل زن پلیس امنیت اخلاقی شهرستان کرج برگزار شد.
مهدی جوهری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی به برگزاری دوره آموزشی مدیریت مهارت و دانش رفتار برای پرسنل پلیس امنیت اخلاقی اشاره کرد و گفت: از جمله معظلات و آسیب‌های اساسی در کشور، جرایم و تخلفاتی است که نیروی انتظامی به عنوان جرایم مختل کننده امنیت اخلاقی با آنها برخود می‌کند.

برگزاری دوره آموزشی مدیریت مهارت و دانش رفتار برای پرسنل پلیس امنیت اخلاقی + عکس

وی گفت: جرایمی همچون بی حجابی و بدحجابی، مزاحمت خیابانی، روابط غیر متعارف دختران و پسران و... که از یک سو بی تفاوتی نسبت به مرتکبین جرایم و تخلفات مذکور آثار سویی در تشدید تدریجی انحرافات مرتکبین و شکستن قبح جرایم مذکور و از بین رفتن مرزهای اخلاقی و فرهنگی در جامعه خواهد داشت.

این مقام مسئول ادامه داد: از سوی دیگر برخوردهای خشن و اعمال کیفرهایی نظیر شلاق، حبس و جزای نقدی با مرتکبین این جرایم که اکثرا جوانان غافل و ناآگاه و فریب خورده هستند، حیای فردی را از بین برده و موجبات تقابل با ارزش‌های فرهنگی و مذهبی جامعه را فراهم می‌آورد.

برگزاری دوره آموزشی مدیریت مهارت و دانش رفتار برای پرسنل پلیس امنیت اخلاقی + عکس
وی گفت: از این رو لازم است پیش از ورود به راه حل‌های کیفری؛ بدواً به فرایندهای اصلاحی و تربیتی فرهنگ محور مبتنی بر آموزش مهارت‌ها روی آورد و مجازات را تنها محدود به افرادی کرد که اقدامات اصلاح‌گرایانه در آنان اثر بخش نبوده است.
برگزاری دوره آموزشی مدیریت مهارت و دانش رفتار برای پرسنل پلیس امنیت اخلاقی + عکس

جوهری تصریح کرد: دوره‌های آموزشی مدیریت مهارت و دانش رفتار (طرح امید) از جمله آموزش‌هایی است که در سال‌های اخیر به عنوان یکی از مجازات‌های جایگزین برای مجرمان و گروه‌های آسیب دیده به اجرا درآمده و با توجه به موفقیت برگزاری دوره‌های مذکور برای مرتکبین جرایم و ناهنجاری‌های امنیت اخلاقی، می‌تواند نقش موثری در کاهش نرخ ارتکاب جرایم امنیت اخلاقی و کاهش تکرار این نوع تخلفات و جرایم داشته باشد.

برگزاری دوره آموزشی مدیریت مهارت و دانش رفتار برای پرسنل پلیس امنیت اخلاقی + عکس
معاون اجتماعی دادگستری کل استان البرز ادامه داد: لذا معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز با توجه به ضرورت آشنایی پرسنل پلیس امنیت اخلاقی با این دوره و ایجاد هماهنگی لازم جهت برگزاری طرح برای متهمان امنیت اخلاقی نسبت به برگزاری یک دوره دو روزه برای پرسنل خانم امنیت اخلاقی اقدام کرد.

جوهری با اشاره به تاثیر ویژه این دوره در مخاطبین گفت: در این دوه توانایی‌های ذاتی فرد در کنار توانایی‌های اکتسابی افراد که بدست فراموشی سپرده شده است مورد توجه قرار می گیرد. در واقع انسان چون ظرف خالی در نظر گرفته می‌شود که باید یاد بگیرد و بیاموزد که از استعدادها، ظرفیت‌ها، توانمندی‌های خود چگونه استفاده کند و زمینه برای حصول تقوای فطری، تصمیم گیری و تصمیم سازی توسط خود شخص فراهم شود.

وی ادامه داد: این طرح با استفاده از تلفیق آموزه‌های دینی و روانشناسی تلاش می‌کند فرد به خودشناسی رسیده و به مرتبه ای از بصیرت و آگاهی و شناخت فردی و اجتماعی برسد که به سادگی و به سرعت بزه و آسیب اجتماعی را تشخیص داده و در برابر آنها ایستادگی کند.

این مقام قضایی درخصوص نتایج حاصل از برگزاری دوره آموزشی مدیریت مهارت و دانش رفتار برای پرسنل پلیس امنیت اخلاقی گفت: با آموزش پرسنل پلیس امنیت اخلاقی امکان ارتباط گیری موثر پرسنل امنیت اخلاقی با اهداف این دوره و آشنایی با نتایج و تاثیرات آن بر روی متهمان امنیت اخلاقی فراهم می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *