"افغانستان" صادقانه برای صلح با طالبان تلاش نمی‌کند

21:30 - 17 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۸۴۵۴
مشاور امنیت ملی پاکستان در دیدار با نماینده انگلیس در امور این کشور و افغانستان اظهارداشت: دولت کابل صادقانه برای صلح با طالبان این کشور تلاش نمی‌کند.
به گزارش سرویس بین الملل به نقل از تاند، اوین جنکینز نماینده ویژه انگلیس در امور افغانستان و پاکستان با ژنرال «ناصر خان جنجوعه» مشاور امنیت ملی پاکستان در مورد افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
جنجوعه در این دیدار با تشریح جزئیات تلاشهای پاکستان برای صلح افغانستان تاکید کرد که صلح در افغانستان برای پاکستان حیاتی است.
 
وی به مهمان انگلیسی‌اش گفت که پاکستان برای برقراری صلح به رهبری افغانها در افغانستان تلاش می‌کند.
 
مشاور امنیت ملی پاکستان مدعی شد که دولت افغانستان صادقانه برای صلح با طالبان تلاش نمی‌کند بنابراین جامعه جهانی باید این کشور را تحت فشار قرار دهد.
 
ناصر جنجوعه راه حل سیاسی در افغانستان را به نفع همه دانست و گفت: پاکستان می‌تواند نقش تسهیل کننده را در روند استقرار صلح در افغانستان ایفا کند.
 
این اظهارات توسط مقامات پاکستانی در حالی صورت می‌گیرد که ملت و دولت افغانستان همواره با شک به اظهارات مقامات پاکستانی نگاه می‌کنند.
 
کارشناسان افغان گفته‌اند که به قولهای مقامات پاکستانی اعتماد ندارند.
 
چندی قبل  هارون چخانسوری سخنگوی رئیس جمهور افغانستان گفته بود که هیچ برنامه و زمان دقیقی برای پیشبرد مذاکرات صلح با طالبان در آینده‌ای نزدیک وجود ندارد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *