محکوم مالی زن در زندان‌های سیستان و بلوچستان وجود ندارد

20:30 - 15 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۷۷۳۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
بامری گفت: خوشبختانه زندانی زن به دلیل جرایم مالی و غیرعمد در زندان‌های استان سیستان و بلوچستان وجود ندارد و زندانیان جرایم غیرعمد در شهرستان‌های این استان شامل 18 نفر به دلیل مشکلات مالی، 14 نفر مهریه و نفقه و 14 نفر تصادفات هستند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، در جلسه‌ای با حضور مدیرعامل ستاد دیه سیستان و بلوچستان، به تعداد 9 فقره پرونده تصادفات منجر به فوت و جرح، محکومیت‌های مالی، مهریه و نفقه رسیدگی و تصمیمات لازم در جهت آزادی آن‌ها اتخاذ شد.

بامری مدیرعامل ستاد دیه سیستان و بلوچستان در این جلسه اظهار کرد: کل مبلغ بدهی این 9 پرونده بالغ بر 10 میلیارد و 500 میلیون ریال است که با جلسات متعدد مبلغ 5 میلیارد و 600 ریال گذشت رضایتمندانه از شکات اخذ شد.

این مقام مسئول در خصوص آمار آزادی و موجودی مددجویان تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 48 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با مبلغ کل بدهی 46 میلیارد و 200 میلیون ریال از زندان آزاد شده اند که میزان گذشت شکات نیز 27 میلیارد و 700 میلیون ریال بوده است.

بامری گفت: خوشبختانه زندانی زن به دلیل جرایم مالی و غیرعمد در زندان‌های استان سیستان و بلوچستان وجود ندارد.

مدیرعامل ستاد دیه سیستان و بلوچستان ادامه داد: زندانیان جرایم غیرعمد در شهرستان‌های این استان شامل 18 نفر محکوم مالی، 14 نفر محکوم مهریه و نفقه و 14 نفر محکوم تصادفات است.

مدیرعامل ستاد دیه استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: از دیگر مصوبات این جلسه برپایی پایگاه‌های سیار جهت جمع آوری کمکهای نقدی مردم در معیادگاه‌های نماز عید سعید قربان بود.

بامری تصریح کرد: همچنین در آینده با برنامه ریزی‌های صورت گرفته برپایی جشن‌های گلریزان در برخی مراکز بخش‌های استان از دیگر مصوبات جلسه هیات مدیره ستاد دیه استان سیستان و بلوچسنان بود.

مدیرعامل ستاد دیه سیستان و بلوچستان عنوان کرد: مردم تنها با کمی توجه و درایت می‌توانند از گرفتار شدن در بند جرایم غیرعمد در زندان ها رهایی یابند که در این راستا با اجتناب از کشیدن چک‌های بلا محل و بدون پشتوانه، پرهیز از قرار دادن مهریه‌های سنگین و غیرمعقول، داشتن بیمه در هنگام کار در کارگاه ها و بیمه در هنگام رانندگی تا حدود زیادی از بروز چنین مسائلی جلوگیری کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *