تلفات رانندگی شهریور دو درصد کم شد/ روزی 18 نفر در جاده ها می میرند

12:34 - 12 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۶۴۳۴
رئیس پلیس راهور گفت: در دهه اول شهریور 180 نفر در جاده های کشور کشته شدند اما آمارها دو درصد کاهش یافت.
تلفات رانندگی شهریور دو درصد کم شد/ روزی 18 نفر در جاده ها می میرندبه گزارش گروه جامعه ،سردار تقی مهری در حاشیه گشت جاده ای در محور تهران ـ کرج با اشاره به اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی برای اجرای طرح تابستانه تمهیدات خاصی را به ویژه در استان های زیارتی و سیاحتی اندیشیده است، گفت: به همین منظور حدود 5000 نیرو با 800 دستگاه خودرو از سایر بخش ها به کمک پلیس راه و پلیس ترافیک شهری در شهریورماه آمده اند و هر قدر به روزهای پایان شهریور نزدیک می شویم حجم مسافرت ها افزایش می یابد.
 
وی گفت: در 10 روز ابتدایی شهریور امسال 2000 نفر در جاده ها مجروح شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته پنج درصد کاهش یافت و در همین مدت نیز 180 نفر جان باختند که این آمار نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش دو درصدی داشته است.

 
سردار مهری افزود: در سال گذشته یک و نیم میلیون دستگاه خودرو شماره گذاری شد و همین تعداد هم گواهینامه گرفتند و با توجه به افزایش شماره گذاری خودرو در پنج ماهه امسال، پیش بینی می کنیم تعداد سفرها و کاربران ترافیک در روزهای باقیمانده از تابستان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا کنند.
 
وی گفت: کمتر از 20 روز تا پایان شهریور باقی مانده است و با توجه به افزایش سفرها از مردم و رانندگان تقاضا می کنیم مقررات راهنمایی و رانندگی را بیشتر رعایت کنند.  
 
سردار مهری مهمترین علت تصادفات جرحی و فوتی در 10 روز ابتدایی شهریور را سرعت غیرمجاز و پس از آن انحراف به چپ در جاده های دو طرفه خواند و افزود: بی توجه به جلو از دیگر عوامل است و 35 درصد تصادفات هم در اثر واژگونی به سبب خستگی و خواب آلودگی رخ داده است.  
 
رئیس پلیس راهور با اشاره به اینکه 63 درصد تصادفات منجر به فوت در این 10 روز در 30 کیلومتری شهرها صورت گرفته است از رانندگان خواست در مورد رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به خصوص در نزدیک شهرها دقت بیشتری داشته باشند و به علائم هشداردهنده توجه بیشتری کنند.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *