رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بیش از 50 درصد "کودکان افغانستان" به سوء تغذیه مبتلا هستند

10:05 - 12 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۵۷۷۴
"فیروزالدین فیروز" وزیر بهداشت افغانستان گفت: بیش از ۴۰ درصد کودکان در افغانستان با سوء تغذیه مضمن و حدود ۱۰ درصد کودکان دیگر با سوء تغذیه حاد مواجه هستند.
بیش از 50 درصد به گزارش سرویس بین الملل فیروز‌الدین فیروز وزیر بهداشت افغانستان گفت: 2 نوع سوء تغذیه وجود دارد یک سوء تغذیه مضمن و دیگری حاد است که بیش از 40 درصد کودکان در افغانستان از مشکل سوء تغذیه مضمن و حدود 10 درصد دیگر از سوء تغذیه حاد رنج می‌برند.
 
فیروز گفت: اگر به تغذیه مادران حامله و کودکان نوزاد توجه نشود، کودک از نظر فیزیکی و روانی دچار مشکل می‌شود و این یک مشکل عمده بهداشتی در افغانستان است.
 
وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس، نسل جدید در افغانستان قد کوتاه دارند.
 
وزیر بهداشت افغانستان دادن شیر مادر را به کودکان از مهم‌ترین عامل رشد و سلامت کودک دانست و گفت: دلیل سوء تغذیه حاد ندادن غذای مناسب به نوزاد است، مادران به نوزادان خود اگر به هر دلیلی شیر ندهند کودکان آنها با مشکل سوء‌تغذیه مواجه می‌شود.
 
فیروز گفت: وزارت بهداشت افغانستان انجمنی را تأسیس کرده است که مادران را تشویق کنند، نوزادان خود را به مدت در 6 ماه اول تولد شیر دهند و پس از 6 ماه تا 2سالگی غذای کمکی اضافه کنند.
 
وزیر بهداشت افغانستان سوء تغذیه را در افغانستان یک پدیده شوم دانست و تاکید کرد: بیشتر بیماری‌ها، مرگ کودکان ناشی از سوء تغذیه است.
 
وی در ادامه گفت: وزارت بهداشت افغانستان در قدم اول به سوء‌ تغذیه حاد و در قدم دوم به سوء تغذیه مضمن توجه جدی دارد تا کودکان در آینده با مشکل سوء تغذیه مواجه نشوند.
 
جمهور نوشت: در افغانستان خانواده‌ها به دلیل اقتصاد ضعیف و نا آگاهی نمی‌توانند به تغذیه مادران باردار و کودکان توجه کنند.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *