رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

لزوم مدیریت واحد در پایانه‌های مرزی کشور

17:30 - 01 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۲۷۱۰
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: امروز نیازمند مدیریت واحد در مزهای کشور هستیم تا همه دستگاه‌های مستقر در مرز از آن تبعیت کنند.
به گزارش گروه اقتصاد ، ولی‌ا... افخمی‌راد با اشاره به اهمیت مدیریت در مرزهای کشور گفت: در مرزها هر کدام از دستگاه‌های متولی به گونه‌ای مقررات را اجرا می‌کنند و گاهی اوقات عدم تفاهم بین آنها صادرات و واردات را با دشواری مواجه می‌کند.
 
وی با اشاره به نقش مفید نمایندگان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت که به تازگی در مرزها مستقر شده‌اند، اظهار داشت: وجود این نمایندگان باعث می‌شود که ما به سرعت از وضعیت مرزها و مشکلات موجود مطلع شویم و تدابیر لازم را اتخاذ کنیم.
 
رئیس سازمان توسعه تجارت با تاکید بر رفع مشکلات تجار و بازرگانان در مرزهای کشور در کمترین زمان ممکن، خاطرنشان کرد: با حضور نمایندگان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت در مرزهای کشور می‌توان به حل مشکلاتی مانند ماندگاری کامیون‌ها در مرز، تعطیلی زودهنگام مرز، تاخیر در جابجایی و ... امیدوار بود.
 
در ادامه این جلسه نمایندگان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها مشکلات، موانع و انتظارات خود را برای ارائه عملکرد مطلوب در مرزها مطرح کردند.
 
بر این اساس، ایران از طریق گذرگاه‌های شلمچه و چزابه در استان خوزستان، پرویزخان و خسروی در استان کرمانشاه، بانه و مریوان در استان کردستان، مهران در استان ایلام و پیرانشهر در استان آذربایجان غربی با عراق مرز مشترک دارد و بر اساس تصمیم سازمان توسعه تجارت قرار است که برای نظارت بر امور تجاری و اطلاع‌رسانی از وضعیت مرزها نمایندگانی از سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان ها در این گذرگاه‌های مرزی مستقر شوند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *