آمریکا به هیچ یک از اهداف خود در "افغانستان" دست نیافته است

11:05 - 31 مرداد 1395
کد خبر: ۲۱۱۸۵۳
رئیس بنیاد علمی فرهنگی کوثر افغانستان گفت: آمریکا به هیچ یک از اهداف خود در افغانستان دست نیافته است و آنها بعد از ۲ دهه به شکست خود اعتراف کردند.
آمریکا به هیچ یک از اهداف خود در به گزارش سرویس بین الملل سید وحید ظهوری حسینی رئیس بنیاد علمی فرهنگی کوثر افغانستان در مراسمی که به مناسبت نود و هفتمین سالگرد استقلال افغانستان در  مرکز فناوری پردیس تهران برگزار شد، گفت: افغانستان با مقاومت‌های خود طلسم شکست‌ناپذیری همه قدرت‌های استعمارگر و متجاوز را در طول تاریخ شکسته و آغازگر نهضت آزادی خواهی و استقلال در آسیا، آفریقا و هند است.
 
رئیس بنیاد علمی فرهنگی کوثر افغانستان گفت: مبارزات حق‌طلبانه و دین‌محور افغانستان 3 مرتبه انگلیس را شکست داد، تجاوز بدون توقف شوروی سابق را متوقف ساخت و وصیت پتر کبیر و رسیدن به آب‌های گرم را ناکام گذاشت.
 
وی تصریح کرد: امروز آمریکا و ایادی‌اش در پیمان ناتو به هیچ یک از اهداف ظاهری و باطنی خود در افغانستان نرسیدند و بعد از 2 دهه به شکست خود اعتراف کردند.
 
رئیس بنیاد علمی فرهنگی کوثر افغانستان در ادامه افزود: هرچند با حمایت‌های پشت پرده از تروریست‌ها و ایجاد رعب و وحشت و نا‌امنی و کشتارها سعی در مشروعیت حضور خود دارند.
 
ظهوری خاطرنشان کرد: امروز این پیشرفت‌ها و فناوری‌هایی که در ایران می‌بینیم نتیجه حفظ استقلال و تلاش برای مستقل بودن است، با این تخصص‌ها امکان پیشرفت امکان‌پذیر می‌شود و برای ما الگوی مناسب و ارزشمندی است که باید از آن بهره برد.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *