عدالت قضایی مهم ترین اولویت دستگاه قضایی است

21:30 - 27 مرداد 1395
کد خبر: ۲۱۰۹۶۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
هاشمیان با تاکید بر این که عدالت قضایی و بهبود کمی و کیفی خدمات قضایی به مردم ، مهم ترین وظیفه و اولویت ما در دستگاه قضایی است گفت: این نشست یک هم اندیشی برای بررسی راهکارهای تقویت نکات مثبت و رفع مشکلات موجود دادگستری های استان به تفکیک هر شهرستان است .
رئیس کل دادگستری گلستان در نشست تخصصی حوزه های قضایی استان گلستان در گنبد کاووس اظهارکرد:  عدالت قضایی و بهبود کمی و کیفی خدمات قضایی به مردم ، مهم ترین وظیفه و اولویت ما در دستگاه قضایی است.

وی افزود: این نشست یک هم اندیشی برای بررسی راهکارهای  تقویت نکات مثبت و رفع مشکلات موجود دادگستری های استان به تفکیک هر شهرستان است .

هاشمیان اضافه کرد: استفاده از مجازات های جایگزین زندان ، کیفیت آرا ، تعداد پرونده هایی که مدت رسیدگی به آن ها در محاکم طولانی شده ، برنامه های پیشگیری از وقوع جرم ، صلح و سازش در پرونده ها ، مدت زمان رسیدگی به پرونده ها در محاکم و استاندارد سازی فضا برای کارکنان از مهم ترین مواردی است که در این نشست ها به دنبال بهبود شاخص های آن هستیم.

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه این نشست به رئیس دادگستری و دادستان شهرستان گنبدکاووس توصیه کرد: اگر به دنبال بهبود شاخص ها در مواردی مانند اعمال مجازات های جایگزین زندان هستند ، خودشان  در استفاده از ظرفیت های قانون در این بخش ، پیشگام باشند.

هاشمیان گفت: باید با استفاده از ابزارهایی که قانون در اختیار ما قرار داده است برای جلوگیری از عمیق تر شدن شکاف ها در دعاوی به ویژه دعواهای خانوادگی ، استفاده کنیم .

رمضانعلی عابدی رئیس دادگستری گنبد کاووس هم در این نشست ، بخشی از مشکلات موجود در این شهرستان را کمبود کادر اداری و قضایی دانست و گفت : برای کاستن از فشار کار بر همکاران قضایی و اداری و ازدحام مردم در راهروی دادگستری ، دست کم باید یک شعبه کیفری و یک شعبه ی حقوقی دیگر در این شهرستان فعال شود.

سید خسرو خلیلی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گنبد کاووس هم در نشست امروز اشکالات حقوقی در برخی قوانین را تشریح کرد و خواستار تشکیل نشست های تخصصی برای رفع ایهام در این بخش و وحدت رویه در برخی پرونده ها و موارد خاص شد.

انتهای پیام/




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *