3 هزار مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و صنعتی در تهران انجام شد

11:25 - 26 مرداد 1395
کد خبر: ۲۱۰۳۵۴
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
بازرسان استاندارد بیش از 3 هزار و 300 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی سطح استان انجام داده و حدود پنج هزار مورد نمونه‌برداری از این واحدها کردند.
به گزارش گروه اقتصاد ، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان تهران ، مسلم بیات، مدیرکل استاندارد تهران در تشریح این خبر گفت: از ابتدای سال تاکنون، کارشناسان استاندارد، مطابق وظایف تعریف شده سازمان ملی استاندارد ایران، 3300 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی تحت پوشش این اداره‌کل در استان تهران انجام داده‌اند؛ که در نتیجه این بازرسی‌ها، پروانه کاربرد علامت استاندارد 263 فراورده، بعلت عدم رعایت الزامات استاندارد، ابطال و تعلیق شد.

بیات ادامه داد: با انجام بازرسی‌های مستمر و پیگیر بازرسان استاندارد، حدود پنج هزار مورد نمونه‌برداری نیز از این واحدها انجام شده است و در پی آن، 804 پروانه استاندارد اجباری و تشویقی تمدید و 198 پروانه برای فراورده‎‌های جدید صادر شد.

این مقام مسئول در پایان متذکر شد: بیشترین میزان بازرسی‌های انجام شده از واحدهای تولیدی غذایی و کشاورزی بوده است.

همچنین از  واحدهای فعال در صنایع مکانیک و فلزشناسی، ساختمانی و معدنی، شیمیایی، برق و الکترونیک، خودرو و نیرومحرکه، بسته‌بندی و سلولزی، مهندسی پزشکی، نساجی و چرم و انگ فلزت گران‌بها، بازرسی و نمونه‌برداری انجام شده است.

این بازرسی‌ها به منظور نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی و بصورت تصادفی انجام می‌گیرد ؛که در نتیجه آن ، پروانه استاندارد واحدها ، تمدید و یا در صورت عدم رعایت شرایط استاندارد ، تعلیق و ابطال می‌شود.


Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *