برگزاری نشست مشترک مدیران دادگستری و صداوسیمای مرکز اردبیل

0:00 - 26 مرداد 1395
کد خبر: ۲۱۰۰۷۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
نشست مشترک مدیران دادگستری استان اردبیل و صدا وسیمای مرکز اردبیل با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برگزار شد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اردبیل، یوسف خدادادی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در این نشست، که ساختمان مرکزی صدا وسیمای مرکز اردبیل برگزار شده بود، با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی همچون افزایش طلاق، بالا رفتن سن ازدواج، خشونت و اعتیاد تبدیل به معضل در جامعه شده است، گفت: نیاز است در این خصوص از ظرفیت صدا وسیما جهت اطلاع رسانی و آگاه‌سازی خانواده‌ها استفاده شود و با حضور قضات و کارشناسان متخصص دادگستری در برنامه‌های مختلف صدا و سیما این آسیب‌ها بررسی و کنترل شوند.

خدادادی با اشاره به اینکه 85 درصد جرایم در شهرها، مربوط به حاشیه نشینی است، افزود: در این  زمینه باید برنامه سازان و تهیه کنندگان صدا و سیما در تولید برنامه‌ها و مستندهای فنی اهتمام ویژه ای از خود نشان دهند.

وی همچنین از کاهش 12 درصدی جرایم در سال گذشته به همت تمامی دستگاه‌ها و نهادها و با همکاری مردم خبر داد و گفت: صدا و سیما نقش موثر، تعیین کننده و مفیدی را در این بحث دارد و صدا و سیما مرکز استان در سال‌های قبل و نیز سال جاری همکاری خوبی داشته است و امیدواریم در این بحث‌ها همکاری‌ها ادامه داشته باشد.

مددی مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل نیز در این نشست، با شاره به اینکه صدا و سیمای مرکز اردبیل می‌تواند نقش بسیار مهمی در آگاه سازی اذهان عمومی داشته باشد از تهیه و تولید برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی با محوریت کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

در پایان این نشست قرارداد مشترکی بین صدا و سیمای مرکز اردبیل با دادگستری استان با هدف تولید برنامه‌های مشارکت جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی امضاء شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *