ضرورت اطلاع رسانی اخبار قضایی با رویکرد پیشگیری از وقوع جرم

11:07 - 22 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۸۶۵۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
موحد گفت: اخبار حوزه قضائی بایستی امید بخش و با رویکرد پیشگیری از وقوع جرم و در جهت ارتقای دانش حقوقی وقضائی افراد جامعه تولید شود.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، رئیس کل دادگستری استان کرمان در مراسم افتتاح دفتر جدید خبرگزاری ایسنا در کرمان اظهار کرد: انتشار اخبار منفی،احساس ناامنی را درجامعه تولید می کند وبحث اطلاع رسانی وخبر بسیار پیچیده ومهم است.

موحد تاکید کرد: کار اطلاع رسانی و خبر تبعات مثبت و منفی زیادی دارد که اگر اصول کار و فنون اطلاع سانی دقت نشود و غیر اصولی و غیرکارشناسی مطلبی منتشر شود، تبعات منفی سنگینی برای جامعه در پی خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: اطلاع رسانی وظیفه اصحاب رسانه است، اما انتشار یک خبر تبعات مثبت و منفی هم دارد که باید آنها را بدانیم و نسبت به آن واقف باشیم، اگر سریع خبر هولناکی در ذهن مردم نشانده شود، ممکن است تبعات منفی داشته باشد.

این مقام ارشد قضائی استان گفت: عنوان نخستین تبعات این است که ترس از جرم در جامعه ترویج می‌یابد و مردم احساس ناامنی می‌کنند، این موصوع تمام زندگی فرد را در بر می‌گیرد و کیفیت زندگی آن را پایین می‌آورد.

موحد افزود: اما اگر اطلاع‌رسانی دقیق باشد، مردم انتظار دارند که موارد را بدانند و در کنار آن یک ارتقای دانش را هم خواهیم داشت و راه‌های پیشگیری را نیز دریافت می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان گفت: یک اطلاع‌رسانی ساده از یک واقعه جنایی می‌تواند امیدبخش یا دلهره‌آور باشد و این بسته به نوع گزارش و اطلاع‌رسانی دارد.

وی تصریح کرد: اگر رسانه‌ها انتظار برای یک خبر را منطقی جلوه دهند و قاضی هم بر اساس ضوابط قضایی بتواند در آرامش مسأله را مطرح کند، عدالت اجرا، امنیت تامین و سؤالات پاسخ داده می‌شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *