تارخ: ما هنرمندان نیازمندیم به ما هم خسته نباشید بگویند/پورحسینی: تارخ همچنان اخلاق و ادب را در کنار هنرش حفظ کرده است+ عکس

21:05 - 20 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۸۲۷۱
پانزدهمین نشست صمیمانه هنرمندان به مناسبت زادروز امین تارخ بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار شد.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ؛ پانزدهمین نشست صمیمانه هنرمندان به مناسبت زاد روز امین تارخ در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر امین تارخ هنرمندانی همچون، عنایت بخشی، پرویز پورحسینی، علی دهکردی، اکرم محمدی، سیامک اشعریون، شهرام قائدی و محمد مهدی عسکرپور حضور داشتند.

تارخ: ما هنرمندان نیازمندیم به ما هم خسته نباشید بگویند/پورحسینی: تارخ همچنان اخلاق و ادب را در کنار هنرش حفظ کرده است+ عکس

علی دهکردی بازیگر سینما و تلویزیون در ابتدای برنامه روی جایگاه حاضر شده و حضور خود در این نشست را به خاطر بزرگی جایگاه امین تارخ خواند و گفت: من زادروز امین تارخ را تبریک عرض می کنم و برای ایشان و تمامی هنرمندان آرزوی صحت و سلامتی می کنم.

وی ادامه داد: از امین تارخ حرف زدن لزومی ندارد زیرا وی از بزرگان این عرصه هستند و شخصیت تارخ برای همه آشکار است. تارخ برای ما اول یک دوست خوب و در درجه بعد بازیگری تارخ بسیار درست و فنی است به طوری که تارخ برای خودش به نوعی بازیگری شخصی آفریده است. من معتقدم اگر به امین تارخ نقش قاتل را هم بدهیم در وجود او راستی و گوهر وجودی به خوبی دیده می شود.

دهکردی در پایان گفت: تارخ علاوه بر بازی در عرصه آموزش هم بسیار دلسوزانه و حرفه ای عمل کردند. در بسیاری مواقع از آبرو و شخصیت حرفه ای خود برای آموزش جوانان گذاشتند. تارخ جزو معدود بازیگرانی هستند که لیاقت کلمه آموزگار را همراه خود دارند.

تارخ: ما هنرمندان نیازمندیم به ما هم خسته نباشید بگویند/پورحسینی: تارخ همچنان اخلاق و ادب را در کنار هنرش حفظ کرده است+ عکس

محمد مهدی عسکر پور کارگردان سینما با تشکر از برگزاری این مراسم در مورد امین تارخ گفت: من برای صحبت در مورد امین تارخ کوچک هستم. امیدوارم در مورد زندگی تارخ مستندی درست شود. من توفیق داشتم در کارنامه هنری خودم در خانه سینما و همین طور در مجموعه جراحت با امین تارخ همکاری داشته باشم و در هر دو بخش دیدم که امین تارخ متعهدانه و دلسوزانه به هنر وفادار هستند. 

وی ادامه داد: یکی از ویژگی های بارز امین نارخ در عرصه بازیگری هوش و ذکاوت بالا و همچنین قابلیت مدیریت پیشنهاد به کارگردان است. اینکه این پیشنهادات اینقدر درست گفته می شود که نه تنها سو برداشت ایجاد نمی کند که گاهاً مسیر اثر را در جهت درست خود قرار می دهد. من خوشحالم که با برگزاری این نو مراسم دلگرمی فعالان عرصه هنر را فراهم بیاوریم و قطعاً برگزاری تولد ماه نمونه خوبی از این اتفاق است.

تارخ: ما هنرمندان نیازمندیم به ما هم خسته نباشید بگویند/پورحسینی: تارخ همچنان اخلاق و ادب را در کنار هنرش حفظ کرده است+ عکس

شهرام قائدی بازیگر سینما تلویزیون با اشاره به روزهای اول بازیگری خود گفت: من وقتی به تهران آمدم با لباسی گلدار و شلوار خمره ای و 140 کیلو وزن به آموزشگاه تارخ آمدم. من در شهر خودمان تئاتر بازی می کردم و همان به من جرات داد تا به تهران بیایم. من همواره افتخار می کنم که شاگرد امین تارخ هستم. 

قائدی ادامه داد: من از معدود بازیگرانی هستم که نسبت به امین تارخ بی نهایت متعصب هستم. حتی گاهی شده در قبال پیش نهاد یک کارگردان به آقای تارخ زنگ زدم و گفتم قسمتون میدم در این کار بازی نکنید. ما و بسیاری از شاگردان اشتباهات بزرگی کردیم و با بازی در بعضی کارها به عقب رفتیم و اصلاً نمی خواستم که استاد این عمل را انجام دهند. من بعد از صحبت با آقای تارخ برای کاهش وزن طی سه ماه 35 کیلو وزن کم کردم و همین شد که تا به اینجا و زیر نظر تارخ رسیده ام.

پرویز پورحسینی پیشکسوت عرصه بازیگری تئاتر، تلویزیون و سینما امین تارخ را آبروی این حرفه خواند و گفت: ما چند بزرگ را داریم که آبروی این حرفه هستند. چرا اینطور می شود؟ چون آن زمان وقت زیادی برای مطالعه و تمرین داشتند و به این جایگاه رسیدند.

وی در ادامه افزود: من فکر می کنم تارخ سواد این رشته را دارد. چون بازیگری یک علم است. بعضی فکر می کنند تنها با بیان و بدن بازیگر می شوند اما این حرفه تمرین های خاص خود را دارد. یک عده ای می گویند بازیگری در تئاتر سم است اما دیدم همان افراد در فیلم هایشان از بازیگران تئاتر استفاده می کنند. بازیگری تئاتر از تمرین بسیار زیاد ناشی می شود. من خوشحالم که چنین برنامه هایی برگزار می شود و از همین مکان تولد امین تارخ را تبریک می گویم.

محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضمن تبریک تولد امین تارخ گفت: اتفاق خجسته ای افتاده و آن هم همزمانی تولد امام هشتم شیعیان و دهه کرامت با تولد امین تارخ است. من به امین تارخ بابت این همزمانی مبارک تبریک می گویم. برگزاری این مراسم از سوی ما کمترین کاری است که می توانیم برای این بزرگان انجام دهیم. امیدوارم عمرتان مثل همیشه پر برکت و طولانی باشد.

پس از آن امین تارخ در جایگاه حاضر شده، از این نشست صمیمانه تشکر کرد و گفت: از آقای صلاحی و عبدالحسینی تکشر می کنم. همین که این اتفاقات به صورت یک سنت در آیند اتفاق ویژه ای است. توقع ما بیشتر از این هم نیست. بزرگترین توقع یک هنرمند گفتن یک خسته نباشید است. این خسته نباشید می تواند در شکل یک همایش یا یک جشن تولد صورت بگیرد.

تارخ: ما هنرمندان نیازمندیم به ما هم خسته نباشید بگویند/پورحسینی: تارخ همچنان اخلاق و ادب را در کنار هنرش حفظ کرده است+ عکس

تارخ در ادامه بیان کرد: از حضور بزرگانی که در این مراسم آمدند بی نهیت تشکر می کنم و امیدوارم لیاقت این همه لطف را داشته باشم. به ویژه تشکر می کنم از حضور عنایت بخشی و پرویز پورحسینی که به عنوان بزرگ من در این مراسم حضور داشتند. 

وی در قبال هنر بازیگری گفت: بازیگری دلسپردگی و عشق می طلبد. به عنوان مثال از نظر من شهرام قائدی نمونه کاملی از دلسپردگی به بازیگری است. البته من بیشتر از الان از وی توقع پیشرفت دارم که مطمئنم با این نگاه درست او به بازیگری قطعاً اتفاق خواهد افتاد. روزی که قائدی به دفتر من آمد در ابتدا به خودم گفتم با این همه وزن چه کنم؟ اما دیدم که آمد و با تلاش بسیار زیاد به این عرصه اضافه شد. 

تارخ در پایان گفت: بسیار خوشحالم که در چنین موزه مقدسی که مزین است به نام حضرت علی (ع) این مراسم برگزار می شود و از تمامی برگزار کنندگان این مراسم از صمیم قلب تشکر می کنم. در پایان این مراسم کیک تولدی که به مناسبت زادروز امین تارخ تهیه دیده شده بود توسط وی بریده و میان حضار پخش شد.

گفتنی است مراسم تولد ماه از سوی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران به صورت ماهانه در محل موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار می شود. 




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *