جنگ 33 روزه افسانه شکست ناپذیری صهیونیستها را باطل کرد/ زنده نگه داشتن یاد جنگ 33 روزه کابوس سران مرتجع عرب است

10:04 - 20 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۷۹۳۷
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
تحلیلگر مسائل غرب آسیا گفت: با بیان اینکه جنگ 33 روزه افسانه شکست ناپذیری اسرائیل را باطل کرد گفت: زمانیکه حزب الله با جمعیت کم خود توانست اسرائیل را شکست دهد، آن تصور باطل که مسلمانان قدرت ایستادگی در برابر اسرائیل را ندارند باطل شد.
جنگ 33 روزه افسانه شکست ناپذیری صهیونیستها را باطل کرد/ در این جنگ آمریکایی ها و ناتو به نام اسرائیل وارد جنگ با حزب الله شدند
جعفر قنادباشی کارشناس و تحلیلگر مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به فرارسیدن سالروز پایان جنگ 33 روزه حزب الله و اسرائیل، با بیان اینکه جنگ 33 روزه، به معنای واقعی کلمه یک نقطه عطف در منازعات کشورهای اسلامی با رژیم جعلی صهیونیستی است اظهار کرد: از زمان وقوع این جنگ تصورات نسبت به توانمندی های نظامی و شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی و همچنین توانمندی های امت اسلامی در مقایسه با گذشته کاملا تفاوت پیدا کرد.

وی با بیان اینکه جنگ 33 روزه افسانه شکست ناپذیری اسرائیل را باطل کرد گفت: زمانیکه حزب الله با جمعیت کم خود توانست اسرائیل را شکست دهد، آن تصور باطل که مسلمانان قدرت ایستادگی در برابر اسرائیل را ندارند باطل شد.

قنادباشی با بیان اینکه از پایان جنگ 33 روزه یعنی از سال 2006 تا کنون  شاهد هیچ موفقیت نظامی اسرائیلی ها نبودیم گفت: جنگ 33 روزه زمینه های بیداری اسلامی در منطقه را فراهم کرد؛ سقوط قذافی، بن علی و مبارک که همگی شعارهای سازش با اسرائیل را سر می دادند نابود از جمله پس لرزهای جنگ 33 روزه در منطقه بود.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد جنگ 33 روزه، کابوسی برای تمامی سران مرتجع کشورهای عربی است که در جهت سازش با اسرائیل قدم بر می دارند اذعان کرد: در جنگ 33 روزه حتی آمریکایی ها و ناتو نیز به نام اسرائیل وارد جنگ با حزب الله شدند اما در عمل هیچ موفقیتی را کسب نکردند.

وی در پایان با بیان اینکه ارائه راهنمایی ها و رهنمودها و آموزش های معنوی و مادی و همچنین در اختیار قرار دادن تسلیحات، مهمتین خدمات جمهوری اسلامی ایران به حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه بود خاطرنشان کرد: ما نباید فراموش کنیم که آن خمیرمایه اصلی که حزب الله لبنان را در جنگ 33 روزه پیروز کرد، "رزمندگی" نیروهای لبنانی بود؛ شجاعتی مبتنی بر عشق به شهادت که خود صهیونیستها نیز به آن اذعان داشتند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *